چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
هموار شدن مسیر فعالیت معدن مس درآلو
02 خرداد 1401 - 9:07
شناسه : 28098
دادستان کرمان خبر داد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از حل مشکلات پیش روی معدن مس درآلو با تدبیر قضایی خبر داد و گفت: با انجام رفع مضعلات معدن مس درآلو، توانستیم اسباب اشتغال یک هزار نفر را فراهم سازیم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، روز یکشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۱، در نشست اقتصاد مقاومتی محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، اظهار داشت: توسعه اشتغال، اقدام مهم پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسیار مهمی در کاهش جرایم دارد. به همین علت نیز با تلاش‌ها و اقدامات فراوان توانستیم معضلات معدن مس درآلو را برطرف کرده و طبق برنامه‌ریزی‌های علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، زمینه اشتغال یک هزار نفر در این معدن را فراهم سازیم.

وی افزود: حل مشکلات کشور در گرو روحیه جهادی و انقلابی مسئولان کشور، به عبارتی بسیجی عمل کردن، حمایت از تولید داخل، نگاه به درون کشور و قطع امید از خارج از کشور در تصمیم گیرندگان و مسئولان اجرایی قلمداد می‌شود. حمایت از تولید باید از سطح شعار به عمل تبدیل شود؛ گاهی توسط مجریان شعارهای خوبی در حمایت از تولید داده شد، اما در مرحله عمل از بنابر مصلحت‌اندیشی و بهانه‌های مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و تولیدکننده را به حال خود رها می‌کنند.

سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور نفع و سودهای میلیاردی در واردات و ضرر و مشکلات در تولید است، گفت: رانت، قاچاق، واردات، قوانین دست‌وپاگیر اداری و مغایر، تعدد مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای امر تولید و عدم قوانین حمایتی با ضمانت‌های اجرایی کیفری، مشکلات بنیادی عرصه تولید هستند که باید برای حل آن‌ها چاره‌های اساسی اندیشید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، بیان کرد: قوه قضاییه با درک شرایط ویژه کشور و لزوم حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور بار و مسئولیت برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که باید حامی تولید باشند، اما در مسیر تولیدکنندگان مانع ایجاد می‌کنند را، بر دوش گرفته و توانسته به خوبی بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند که این اقدام، مراتب تقدیر تولیدکنندگان از دستگاه قضایی را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.