چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
همکاری تنگاتنگ ایران و الجزایر در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه می‌یابد
26 آبان 1400 - 12:22
شناسه : 20620
وزیر نفت ضمن تبریک به نماینده الجزایر به‌عنوان دبیرکل جدید جی‌ئی‌سی‌اف گفت: الجزایر و ایران مانند همیشه به همکاری تنگاتنگ در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه می‌دهند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت پس از پایان بیست‌وسومین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف)، اظهار داشت: تلاش‌های دیپلماتیک بسیار زیادی برای احراز پست دبیرکلی از سوی ایران صورت گرفت، اما به‌دلیل اینکه ایران دو دوره (چهار سال) سمت دبیرکلی مجمع را در اختیار داشته است، شرایط بسیار دشوارتری را نسبت به دیگر رقبایی که تاکنون این پست را احراز نکرده بودند، داشتیم. لذا فراموش نکنیم که مجمع صادرکنندگان گاز ۱۱ عضو دارد که تاکنون فقط دو عضو آن یعنی روسیه و ایران توانسته‌اند سمت دبیرکلی را به‌دست آورند.

وی با بیان اینکه پس از مذاکرات و گفت‌وگوهای فراوان، نماینده الجزایر به‌عنوان دبیرکل جدید مجمع برای مدت دو سال انتخاب شد، افزود: از این مسئله خوشحالم که کشور دوست و برادر ما الجزایر که همیشه در سازمان‌های بین‌المللی از جمله اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و جی‌ئی‌سی‌اف همگام و همراه بودیم این سمت را به‌دست آورد و از همین جا تبریک صمیمانه خود را اعلام و برای دبیرکل جدید آرزوی موفقیت داریم.

وزیر نفت در پایان با تأکید بر اینکه الجزایر و ایران مانند همیشه به همکاری تنگاتنگ در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه خواهند داد، خاطرنشان کرد: در این باره صحبت‌های سازنده‌ای نیز با همتای الجزایری خود داشته‌ایم و نتایج خوبی را از این همکاری متصوریم.

گفتنی است، محمد حامل ۶۴ ساله ۳۹ سال تجربه فعالیت در حوزه‌های مختلف انرژی دارد. وی با مدرک مهندسی معدن و اقتصاد هم‌اکنون مشاور ارشد محمد عرقاب، وزیر انرژی الجزایر است، بیش از پنج سال فعالیت به‌عنوان مشاور ارشد دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هفت سال حضور در سمت ریاست دپارتمان مطالعات انرژی اوپک در سوابقش به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.