چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
همکاری مشترک ایران و صربستان در زمینه علوم زمین و معدن
10 تیر 1400 - 9:03
شناسه : 14611
نشست دوجانبه ایران و صربستان پیش‌ازظهر چهارشنبه 9 تیر ماه 1400 به صورت وبینار با هدف توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش علوم زمین و معدن برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در نشست دوجانبه ایران و صربستان ضمن ابراز امیدواری از اینکه در این نشست بتوانند با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیازهای هر دو کشور در آینده برای همکاری‌های علمی با یکدیگر برنامه‌ریزی کنند؛ اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی ایران از سال ۱۹۵۹ میلادی و تقریبا ۶۲ سال پیش تاسیس شد. لذا در طول این سال‌ها وظیفه تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشاف در کل کشور به عهده سازمان زمین‌شناسی و کتشافات‌معدنی کشور بوده است.

وی افزود: تولید نقشه‌های زمین‌شناسی کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس زمین‌شناسی و اکتشافی، پایش مخاطرات زمین‌شناسی و اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، مسئولیت تولید نقشه‌های خاورمیانه در لایه‌های گوناگون به عنوان مسئول ‏CGMW، برگزاری ۳۹ گردهمایی تخصصی ملی و بین‌المللی علوم زمین در کشور را می‌توان به عنوان فعالیت‌های این سازمان طی این سال‌ها نام برد.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به ویژه ایران، با مشکلاتی شامل آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و لغزش زمین در برخی نقاط و فرونشست و ریزگردها مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بتوان بر مشکلات موجود چیره شد.

شهیدی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات همکاری مشترک با صربستان در زمینه زمین‌شناسی، مخاطرات زمین‌شناسی، اکتشاف مواد معدنی، استخراج، بهره‌برداری و فراوری موادمعدنی شامل فسفات، پتاس، لیتیوم، ید، در اولین زمان ممکن به طرف صرب ارسال خواهد شد. البته سازمان زمین‌شناسی ایران منتظر پیشنهادات همکاران خود در سازمان زمین‌شناسی صربستان خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.