سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
همکاری مشترک دانشگاه و شرکت صنعتی چادرملو
22 خرداد 1400 - 10:22
شناسه : 13581
در پی انعقاد توافق‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه اردکان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، رییس، اعضای هییت علمی و جمعی از معاونان و استادان دانشگاه امیر کبیر پس از بازدید ۲ روزه از مجتمع‌های معدنی و صنعتی چادرملو در نشستی مشترک با مدیران، مشاوران و مجریان طرح‌های توسعه شرکت به بررسی راه‌های توسعه همکاری فی مابین پرداختند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این نشست با ارائه گزارشی از موفقیت‌های سال گذشته این شرکت در زمینه تولید، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی، اجرای ضوابط زیست‌محیطی و تدابیر کاهش دهند آسیب‌های ناشی از کرونا، مهمترین استراتژی‌های چادرملو را که مرتبط با توان و قابلیت‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است، هوشمندسازی فرایند اکتشاف، استخراج و تولید جهت ارتقای بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و داخلی‌سازی قطعات صنعتی و ماشین‌آلات عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت در حال انجام اکتشاف در معادن عمیق است. لذا در این راه نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های به‌روز هستیم. خوشبختانه همکاری دانشگاه با صنعت، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش‌های آکادمیک و خلاق با نگرش‌های صنعتی و تولیدی، که می‌تواند موجب ایجاد تحولاتی عظیمی در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور شود.

وی افزود: درب‌های این شرکت به روی تمامی محققان، نوآوران و متخصصان فنی و تخصصی باز است و در این راستا از هرگونه پیشنهادهای عملی و اثربخش در تحقق اهداف شرکت استقبال خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گفت: ساخت سلول‌های خورشیدی و ممبران‌های آب شیرین‌کن دو اولویت مهم است که در دستور کار شرکت قرار گرفته و در این زمینه آمادگی هرگونه سرمایه‌گذاری را داریم.

تلاش برای رفع مشکلات بخش تولید و صنعت

احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه، به دنبال حل مشکلات بخش‌های تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم، بیان کرد: دستاورد این بازدید ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی و عملیاتی برای تداوم همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه است.

تطبیق گرایش‌های تحصیلی با صنعت

فاطمه بهجتی رییس دانشگاه اردکان در پایان نیز با ابراز تمایل برای تطبیق گرایش‌های تحصیلی این دانشگاه با نیازهای صنعت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیوارهای بی‌اعتمادی مابین صنعت و دانشگاه برداشته شده است لذا تلاش داریم تا برای رفع نیازهای صنعت از ظرفیت و توان علمی دانشجویان بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.