جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
همکاری مشترک وزارت صمت و نیرو در جهت تولید برق
24 مهر 1400 - 12:16
شناسه : 19115
آیین مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با هدف تولید برق مطمئن و پایدار با حضور رضا فاطمی امین و علی‌اکبر محربیان و تعدادی از مدیران شرکت‌های صنعتی و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای روز دوشنبه 19 مهرماه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این تفاهم‌نامه در راستای تامین برق مطمئن و پایدار در بخش صنعت و معدن میان دو وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت» و «نیرو» به امضا رسید و تا تابستان ۱۴۰۳ این ظرفیت نیروگاهی در مدار قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای احداث ظرفیت جدید نیروگاهی، اظهار داشت:  احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی نقطه عطفی در صنعت برق است.

وی با بیان اینکه این حرکت بزرگ به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می شود، افزود: این شرکت‌ها با این سرمایه‌گذاری‌ها نیز خودشان را ارتقاء می‌دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌سازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه برای ساخت نیروگاهی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است، گفت: به این ترتیب شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می‌توانند با ورود به این عرصه و تامین مطمئن انرژی، اقدام موثری انجام دهند.

فاطمی امین همچنین با بیان اینکه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، بیان کرد: امیدواریم در دوره زمانی سه ساله پیش‌بینی شده برنامه‌ریزی‌ها به موقع اجرا شوند.

قطع برق موجب کاهش تولید می‌شود

علی‌اکبر محربیان وزیر نیرو نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های صنایع معدنی، معدن، مس، فولاد، آلومینیوم و صنایع انرژی زا وجود دارد، تصریح کرد: به طور قطع محدودیت در بخش تولید انرژی به ویژه برق می‌تواند موجب کاهش تولید، اشتغال و ارزش افزوده شود.

وی در پایان با برشمردن مزایای احداث نیروگاه‌های اختصاصی توسط صنایع، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند موجب سرمایه‌گذاری در بخش تولید، کسب سود، انتقال مازاد تولید به سایر مصرف‌کنندگان از طریق اتصال به شبکه و در نهایت ممانعت از کمبود برق نیز شود.

گفتنی است، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال‌های گذشته و با هدف دستیابی به توسعه پایدار و پیشبرد طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان را راه‌اندازی کرده است. همچنین این شرکت با پیشبرد برنامه‌های اصلاحی در شبکه توزیع برق مجتمع‌‌ها و اجرای مطالعات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گام‌های موثری در این حوزه برداشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.