دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
همکاری مشترک ۲ بانک تخصصی در طرح توسعه طبس
09 دی 1399 - 4:42
شناسه : 4286
بانک صنعت و معدن مشارکت در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس را پذیرفت و مدیرعامل بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی در خراسان جنوبی موافقت کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه با مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار کرد و مذاکرات این نشست به پذیرش مشارکت بانک صنعت و معدن در طرح توسعه زغال‌سنگ پروده طبس انجامید.
براساس این توافق و مشارکت بانک صنعت و معدن با شرکت صدر تامین (سرمایه‌گذار زغال‌سنگ پروده) ۹۰۰ میلیارد تومان برای توسعه این واحد فرآوری سرمایه‌گذاری می‌شود.
ایجاد یک خط استخراج معدنی جدید و اشتغالزایی هزار نفر از نتایج این سرمایه‌گذاری خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی با حضور در دفتر «حسین مهری» مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تشریح ظرفیت‌های استان پرداخت و از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها گفت.
حمید ملانوری با اشاره به اینکه سند توسعه خاوران در راستای توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن استان تدوین شده است افزود: طبق این سند ما از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و شرایط را برای فعالیت آنها تسهیل می‌کنیم.
وی با اشاره به استعدادهای معدنی و صنعتی استان، مشارکت و سرمایه‌گذاری در واحدهای مرتبط را خواستار شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد و توسعه صنایع فرآوری جوار معدنی در راستای بهره‌وری بیشتر از ذخایر، از برنامه‌های استان است.
شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ کک شو در شهرستان طبس مشغول فعالیت است. 
در این واحد فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ نیز تولید می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
طبس بزرگ‌ترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک شو ایران در این منطقه است.

موافقت با پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی

استاندار خراسان‌ جنوبی همچنین موافقت مدیرعامل بانک کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان بخش کشاورزی اخذ کرد.
ملانوری امروز با حضور در دفتر کار «روح الله خدارحمی» مدیرعامل بانک کشاورزی، توجه ویژه این حوزه را برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خواستار شد.
وی با اشاره به طرح احداث هزار هکتار گلخانه استان و دستور ویژه وزیر جهاد کشاورزی در پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق این طرح در سفر به خراسان جنوبی، تصریح کرد: از مجموع اعتباراتی که دکتر خاوازی در سفر به استان وعده داده بودند تا این لحظه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی این اعتبار، مساعدت بانک کشاورزی را می‌طلبد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره و ارزان قیمت، مشوق خوبی برای ترغیب افراد به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح است.
وی از محصولات استراتژیک زرشک، عناب و زعفران استان گفت که با توجه به اقلیم منطقه، اهمیت در بهبود درآمد خانوارهای روستایی و کشاورز، ارزآوری برای کشور و کم‌آب بر بودن، طی سال‌های اخیر در اولویت کشت‌های استان قرار گرفته است.
ملانوری تاکید کرد: با توجه به این که زرشک و عناب از سال پنجم و زعفران از سال سوم به درآمد اقتصادی می‌رسد، لازم است مدت زمان بازپرداخت تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات عناب، زرشک و زعفران پنج سال است.
استاندار خراسان جنوبی به ۲۹ مجتمع دامپروری در دست احداث اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌ها در راستای پرورش دام‌های سبک و سنگین اصلاح نژاد شده، احداث می‌شوند.
وی با تاکید بر نقش این واحدهای دامی در تحقق عنوان سال و جهش تولید افزود: پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند به حمایت ویژه از متقاضیان این بخش منجر شود.
ملانوری بخش‌های کشاورزی و دامپروری را از مهمترین محورهای اقتصادی استان عنوان کرد که در اشتغالزایی و درآمد بخش زیادی از افراد جامعه نیز تاثیر دارند.
موافقت مدیرعامل بانک کشاورزی با تامین و پرداخت کل تعهد وزیر جهاد کشاورزی در استان با اولویت طرح‌های گلخانه‌ای، قول پیگیری افزایش ۲ ساله در بازه زمانی تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات محصولات استراتژیک در کارگروه اعتبارات بانک با نظر مساعد و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های دامداری، دامپروری و پرورش شترمرغ صنعتی که توجیه اقتصادی دارند، از نتایج این نشست بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.