سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
همیشه پای ایران در میان است
24 اردیبهشت 1401 - 16:41
شناسه : 27742
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک کارشناس اسپانیایی حوزه انرژی گفت: ایران با توجه به ذخایر گاز، امکانات و توانمندی‌های فنی و تخصصی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها موقعیت و سرعت مناسب‌تری برای تامین ال‌ان‌جی جهان به‌ویژه اروپا دارد
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کارالوس باربرین کارشناس اسپانیایی حوزه انرژی، در حاشیه نشست تخصصی «نگاهی به روندهای ژئوپلیتیک در بخش گاز و ال‌ان‌جی» در دومین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: درگیری نظامی روسیه و اوکراین و نقش ایران در جبران کمبود گاز اروپا، فروش نفت گاز و میعانات گازی، چالش‌ها و فرصت‌ها، تعریف راهکارهای تازه برای فروش نفت و گاز، تبدیل گاز ایران به گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) و نحوه ارسال آن به کشورهای اروپایی، مسیرهای جدید انرژی در خاورمیانه و اتصال آن به بازار مصرفی اروپا از محورهای اصلی این نشست بود.

وی افزود: ایران با توجه به ذخایر گاز و امکانات و توانمندی‌های فنی و تخصصی در مقایسه با بسیاری از کشورها (سنگال، موریتانی، موزامبیک و…)، موقعیت و سرعت مناسب‌تری برای تامین ال‌ان‌جی جهان به ‌ویژه کشورهای اروپایی دارد. با توجه به وضع اضطراری ایجاد شده در جهان، ایران می‌تواند نقشی بسزا در تامین گاز و ال‌ان‌جی جهان ایفا کند.

باربرین در پایان با اشاره به پیام اخیر نماینده اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند از طریق ترکیه، پاکستان و…، صادرکننده گاز به اروپا باشد، اما ال‌ان‌جی نیز می‌تواند جایگزینی مناسب برای تامین گاز اروپا و دیگر نقاط جهان باشد. ایران می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، به نقشی که باید، در زمینه صادرات گاز به اروپا و دیگر نقاط جهان برسد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.