پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
هند خواستار افزایش عرضه نفت شد
17 بهمن 1400 - 13:53
شناسه : 24238
براساس گزارش‌های منتشر شده، وزیر نفت هند از تولیدکنندگان نفت خواست تا عرضه خود را به‌دلیل بالابودن قیمت‌ها افزایش دهند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هاردیپ سینگ پوری وزیر نفت هند از تولیدکنندگان صنعت نفت خواسته است تا عرضه جهانی نفت خام را افزایش دهند، زیرا مصرف با سرعت در حال افزایش است و این مسئله در دسترس بودن محموله‌ها را محدود می‌کند و با افزایش قیمت‌ها، بهبود تقاضا را تهدید خواهد کرد.

پوری این اظهارات را پس از تصمیم اخیر وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) برای تمدید برنامه افزایش تولید ماهانه نفت به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس، مطرح کرد، با این حال، نظرسنجی پلتس از تحلیلگران نشان داد که به احتمال زیاد این افزایش تولید تاثیر چندان بر محدودیت عرضه و افزایش بیش از حد قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وزیر نفت هند در مجلس، گفت: در شرایطی هستیم که مقدار نفت خام موجود در بازار کم‌تر از تقاضا است، به همین دلیل قیمت‌ها بالا هستند، با کشورهای تولیدکننده در تماس بوده و سعی می‌کنیم با گفت‌وگو آن‌ها را متقاعد کنیم که عرضه نفت خود را افزایش دهند.

پلتس آنالیتیکس اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای نفت آسیا در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رشد کند که بیشتر از افزایش تقاضای روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای سال ۲۰۲۱ است، این منطقه به شدت به واردات نفت خام وابسته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.