دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
هند و چین، مشتریان زغال‌سنگ افغانستان
16 شهریور 1401 - 16:14
شناسه : 31602
طالبان به دنبال بازارهای تازه برای فروش زغال‌سنگ افغانستان است و هند و چین برای خرید زغال‌سنگ افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مسئولان وزارت معادن و پترولیم طالبان می‌گویند که هیئت‌های جداگانه از هند و چین چندین بار درباره خرید زغال سنگ با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌اند و تلاش‌ها برای افزایش صادرات زغال‌سنگ افغانستان ادامه دارد.

عصمت‌الله برهان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت: هیئت‌های های چینی می‌خواهند از راه‌های آسان و کم‌خطر مانند راه بدخشان صادرات انجام شود اما در آن مسیر جاده مناسب وجود ندارد.

وی افزود: صادرات می‌تواند از بندر چابهار ایران نیز انجام شود.

همچنین به گفته خانجان الکوزی، عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، معدن‌های زغال‌سنگ زمینه کار را برای صدها شهروند ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، اداره ملی استاندارد افغانستان در نظر دارد که به هدف تثبیت کیفیت زغال‌سنگ و اعتبار آن در بازارهای جهانی، یک آزمایشگاه فعال کند.

آمارهای وزارت معادن و پترولیم افغانستان نشان می‌دهد که پس از افزایش تعرفه زغال‌سنگ، صادرات آن به پاکستان کاهش یافته است و در حال حاضر، روزانه تا پنج هزار تن زغال‌سنگ کشور وارد پاکستان می‌شود.پ

پیش از این روزانه تا ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ از افغانستان به پاکستان صادر می‌شد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.