چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
هیرد در جمع تولیدکنندگان شمش طلا
19 اردیبهشت 1400 - 15:06
شناسه : 11954
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد ایران خبر داد؛ مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد ایران، گفت: با بهره‌برداری از کارخانه شمش طلا در هیرد، شاهد ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش در خراسان جنوبی خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد ایران، اظهار داشت: ایمپاسکو با در اختیار داشتن مجتمع طلای موته و هیرد سهم روبه رشدی در تولید طلای کشور خواهد داشت.

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه فراوری طلای هیرد با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از خرداد ماه سال ۱۳۹۸ با استفاده از توان بخش خصوصی آغاز و با افتتاح و بهره‌برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر در منطقه کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به میزان تولید شمش طلا در مجتمع موته به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده شمش طلا، گفت: در راستای تولید پایدار اقدامات لازم برای بهره‌برداری از معدن طلای دره‌اشکی طی سال جاری در دستور کار قرار دارد. همچنین برنامه‌ریزی تولید حداقل ۳۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۰ از این مجتمع پیش‌بینی شده است.

طاهرزاده بیان کرد: طرح جامع طلا به عنوان نقشه راه از اهمیت ویژه‌ای دارد که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال اجرا است و طبق برنامه‌ریزی‌ها  در سال جاری این طرح ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صرفا بخش کوچکی از تقاضای طلای کشور توسط معادن داخلی تامین می‌شود، لذا توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر طلا جزو اولویت‌های دولت و ایمپاسکو است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پایان با اشاره به شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه ایمیدرو، خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به تولید یک هزار و ۴۱ کیلوگرم شمش طلا و رشدی معادل ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ شد که پیش‌بینی می‌شود طی سال ۱۴۰۰ میزان تولید در این شرکت از جهش قابل توجهی برخوردار است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.