پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
وابستگی نفتی آمریکا به روسیه افزایش یافت
29 فروردین 1400 - 16:01
شناسه : 10639
با وجود تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و تیرگی روابط بین دو کشور، وابستگی ایالت متحده به نفت روسیه، رشد بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پالایشگران آمریکایی بیش از هر زمان دیگر، به نفت روسیه وابسته شده‌اند. این در حالی است که روابط مسکو و واشینگتن در پی وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همچنین واردات نفت آمریکا از روسیه به ‌تازگی به بالاترین رقم طی ۱۰ سال گذشته رسیده است؛ زیرا پالایشگاه‌های آمریکا به‌دنبال بهبود پس از بحران همه‌گیری کرونا، فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، واردات نفت این کشور از روسیه در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، به‌ طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و درمجموع، ۸ درصد مجموع واردات این کشور را به خود اختصاص داده است. این رقم در سال ۲۰۱۸ تنها حدود ۴ درصد برآورد شده بود.

تا پیش از تحریم کشور ونزوئلا توسط ایالات متحده آمریکا، پالایشگاه‌های آمریکا به نفت خام سنگین و ترش این کشور وابسته بودند که تا حدی شبیه نفت ترش متوسط روسیه بود. در این بین، روند واردات نفت آمریکا از روسیه با وجود تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شتاب گرفته است.

کاخ سفید با صدور فرمانی اجرایی به تاریخ ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۱، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرد. این تحریم‌ها که اشخاص روس را هدف قرار داده است، می‌تواند آثاری منفی بر صنعت انرژی آمریکا بگذارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.