جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی فعال در هرمزگان
08 تیر 1401 - 16:04
شناسه : 29655
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از یک هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در این استان فعال است که در سه ماهه نخست امسال بیش از چهار میلیون و 700 هزار تن محصولات صنعتی با رشد 5 درصدی در این واحدها تولید شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، اظهار داشت: بیش از یک هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در این استان فعال است که طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱، بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات صنعتی با رشد ۵ درصدی دراین واحدها تولید شده است. این رقم نشان می‌دهد شرایط تولید در هرمزگان با وجود محدودیت‌هایی که برای برق و زیرساختی داریم، خوشبختانه مطلوب است و واحدهای صنعتی و معدنی، فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط هرمزگان چالش خاصی ندارد، افزود: در این راستا می‌توان به واحد نیمه‌فعال روی بندرعباس به دلیل برخی مشکلات مختلف از جمله تامین مواد اولیه اشاره کرد که در سفر رییس جمهور به استان، این مشکل حل شد و به چرخه تولید برگشت و برای بیش از ۲۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، بیان کرد: یک هزار جواز واحد تاسیس صنعتی و معدنی (از ابتدای اجرای این طرح تاکنون)، در استان صادر شده است که با خدمات مورد نیاز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه زیرساختی و تامین نقدینگی با کمک بانک‌ها و یا سایر دستگاه‌ها، به بهره‌برداری خواهند رسید.

قاسمی، گفت: طی دو هفته گذشته، ۵۲ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی در نقاط مختلف استان صادر شد که بیشتر شامل محصولات کانی غیر فلزی و شیمیایی است. این میزان جواز تاسیس صادر شده شامل ۵۱ جواز ایجادی و یک فقره توسعه‌ای بوده که از سرمایه‌گذاری ۱۱۲ درصدی برخوردار است.

بررسی تولید شمش فولادی در هرمزگان 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۹۵ هزار و ۴۹۸ تن شمش فولاد در استان تولید شده که از رشد ۵ درصدی برخوردار است. طی دو ماهه ابتدایی امسال، ۳۱۰ هزار و ۶۶۲ تن گندله با رشد ۹ درصدی، ۴۷۸ هزار و ۵۰۶ تن صنایع شیمیایی با رشد ۱۷ درصدی و یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۴۵ تن صنایع معدنی با رشد ۲ درصدی در استان هرمزگان تولید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در دولت سیزدهم، استان هرمزگان برای سرمایه‌گذاری جواز تاسیس صادر شده، رتبه دوم کشور و در زمینه سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری نیز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است که پیش از این، در رتبه پنجم و هشتم قرار داشت.

قاسمی عنوان کرد: مجموع ذخیره سنگ‌آهن استان نیز که تا قبل از این، نزدیک به ۳۰ میلیون تن بود، اکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافته است که در این زمینه نیز رشد ۶ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی در استان هرمزگان فعال است، خاطرنشان کرد: هدف این است که در این شرایط بد اقتصادی، مردم به کمک بیایند؛ چراکه نمی‌توان با هر تعداد نیروی بازرس و ناظر پاسخگوی نیاز مردم بود.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.