چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واحد تولیدی شمش طلا و نقره در شهرستان خوی افتتاح شد
09 خرداد 1400 - 12:03
شناسه : 13071
شرکت کاوشگران کانی ایرا در ناحیه صنعتی ایواوغلی شهرستان خوی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای پنج هزار مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم شمش طلا و ۶۸ کیلوگرم شمش نقره در ناحیه صنعتی ایواوغلی شهرستان خوی قرار دارد. همچنین سرمایه‌گذاری کل برای راه‌اندازی این واحد تولیدی تاکنون ۶۰۰ هزار و ۷۴۷ میلیون ریال بوده است که برای بیش از ۸۰ نفر از اهالی منطقه نیز اشتغال فراهم کرده است.

ماشین‌آلات خط تولید این واحد شامل خط آجرسازی طلا، کوره‌ها، خط الکترولیز و ذوب شمش است. البته این طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی برای تبدیل کنسانتره معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان واقع در آذربایجان شرقی به شمش طلا احداث شده است. علاوه بر این طرح تکمیل فرایند تولید همزمان در مرحله اجرا قرار دارد.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح این واحد تولیدی از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد و در گفت‌وگو با مسئولان، دست‌اندرکاران و کارکنان این واحد در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

لازم به توضیح است که جمعی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در این افتتاح و بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی نمودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.