سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
واردات بوکسیت به چین افزایش یافت
13 دی 1401 - 12:24
شناسه : 32305
در ماه‌اکتبر افزایش واردات بوکسیت به چین هدفمند و در راستای افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم در این کشور است. چین در ماه اکتبر سال جاری، 8.98 میلیون تن بوکسیت وارد کرد که نسبت به ماه قبل از آن، 9.27 درصد رشد داشته است.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، با توجه به اینکه گینه بزرگترین صادرکننده بوکسیت به چین می‌باشد، در ماه‌اکتبر، ۴٫۴۱ میلیون تن بوکسیت به این کشور صادر نمود. علاوه بر گینه، ‌چین مقادیر بالایی بوکسیت از استرالیا وارد کرده‌است که تقریباً ۳٫۳ میلیون تن برآورد می‌شود. این رقم ۲۲٫۳ درصد بیش از ماه قبل از آن بوده است.

علاوه بر گینه و استرالیا، چین نیز بوکسیت موردنیاز خود را از جامائیکا، مونتنگرو، غنا، مالزی و هند تأمین می‌نماید.

به‌گفتۀ بسیاری از دست‌اندرکاران بازار، افزایش واردات بوکسیت به چین هدفمند و در راستای افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم در این کشور است.

مسئولین چین اظهار داشته‌اند که با بهبود شرایط آب‌وهوایی، واردات بوکسیت از گینه را افزایش خواهند داد.

بوکسیت وارداتی از مونتنگرو، حاوی مقادیر بالایی آلومینیوم و سیلیکون است لذا می‌توان به‌راحتی و به‌طور مستقیم آن‌را در فرآیند با دمای بالا مورد استفاده قرار داد. همچنین این سنگ معدن رطوبت پایینی دارد که برای واحدهای تولید آلومینا در شمال چین بسیار مناسب است.

بوکسیت جامائیکا حاوی مقادیر سیلیکون پایین و پایداری بالایی است. نسبت آلومینیوم به سیلیکون، در این بوکسیت ۳۰ است. همچنین این بوکسیت حاوی مقادیری بوهمیت نیز می‌باشد. بوکسیت هند نیز شامل جیبسیت است.

چین سعی دارد مقادیر بالایی بوکسیت از بازار جمع‌آوری کرده و انبار کند که این مسئله بحث‌برانگیز شده است. برخی معتقدند که این کار با هدف افزایش قیمت این مادۀ معدنی صورت خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.