چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واگذاری راهبری برنامه احیا واحدهای راکد به شهرک‌های صنعتی
03 خرداد 1400 - 10:00
شناسه : 12702
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ویدئوکنفرانس با روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: راهبری و پیگیری پروژه احیا واحدهای راکد به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محول شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، اظهار داشت: طی سال جاری، برای بازگشت دو هزار واحد تعطیل به چرخه تولید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از این تعداد، یک هزار و ۶۰۰ واحد داخل شهرک‌ها و ۴۰۰ واحد بیرون شهرک‌ها هدف‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: با توجه به عملکرد مناسب سال گذشته سازمان، امسال احیا واحدهای راکد در داخل و خارج از شهرک‌ها به این سازمان محول شد.

تشکیل کمیته تخصصی جهت تسریع احیای واحدهای راکد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته‌ای در این زمینه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی به منظور تسریع و افزایش دقت در روند احیا واحدهای راکد خبر داد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام راکد، یکی از موضوعات مهمی است که در سال جاری آن را به طور جدی دنبال می‌کنیم؛ به طوری که یا خود سرمایه‌گذار، طرح را به اتمام برساند و یا سرمایه‌گذار جدیدی برای آن بیاوریم.

زرندی بیان کرد: هر سرمایه‌گذار جدیدی که درخواست جواز تاسیس کند، لیست واحدهای تعطیل و یا طرح‌های نیمه‌تمام را در اختیارش می‌گذاریم تا بتواند از آن بهره بگیرد.

افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با اجرای طرح «تولید بدون کارخانه»

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش ظرفیت واحدهای موجود را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات وزارت متبوع خود عنوان کرد و اذعان داشت: در حال حاضر از ۲۷ صنعت، ۱۳ صنعت با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند. بنابراین در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های فوق را افزایش دهیم.

زرندی با اشاره به موضوع «تولید بدون کارخانه» تصریح کرد: این طرح از جمله ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی به شمار می‌‌آید که طی سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای طرح ادغام و اکتساب واحدهای تولیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: بسته پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت با نظر دستگاه‌های مختلف بررسی و نهایی شد و امیدواریم به زودی در این ستاد به تایید نهایی برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.