چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
واگذاری سهام معدن کرور به مردم منطقه
27 دی 1400 - 10:06
شناسه : 23154
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قصد داریم در تمامی معادنی که از یک حدی بزرگ‌تر هستند، مردم مناطق مربوط به آن را سهام‌دار و شریک کنیم.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین از نمایندگان مجلس و شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی کرد و با بیان اینکه اجرای طرح مذکور را اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده این بود که بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم واگذار شود، اظهار داشت: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح کارخانه در منطقه باشیم، افزود: شرکت ملی مس باید پیگیر اشتغال مردم منطقه در این معدن باشد.

احداث ۴ کیلومتر جاده برای دسترسی به معدن

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از معدن مس کرور عنبرآباد گفت: با راه‌اندازی این معدن ۳۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهیم کرد. میزان اکتشاف این معدن نزدیک به ۵۰۰ میلیون تن با عیار ۰٫۲۴ است؛ همچنین ذخیره اقتصادی ۱۰۳ میلیون تن با عیار ۲۹ صدم  و ۹۰ PPM مولیبدن مورد اکتشاف قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام طراحی معدن و انتخاب پیت نهایی اقتصادی، در زمینه احداث جاده دسترسی به معدن نیز ادامه داد: در حال حاضر ۴ کیلومتر از جاده دسترسی به معدن احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این بخش از جاده را ۸۰ میلیارد تومان اعلام و برای ۱۳ کیلومتر مابقی، بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد. در کل برای اجرای معدن و ایجاد کارخانه نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

احداث چهار کارخانه به همت بخش خصوصی

مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز در آیین آغاز به‌کار معدن کرور عنبرآباد، ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و از اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد.

وی یادآور شد: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در پایان با اشاره به وضعیت کارخانجات مس در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی آن آماده احداث است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.