سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
واگذاری معادن گیلان به افراد واجد شرایط
11 شهریور 1400 - 9:04
شناسه : 17030
استاندار گیلان در جلسه شورای معادن استان به سازمان، صنعت، معدن، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از معادن سلب صلاحیت شده از بهره‌برداران، در مرحله‌ واگذاری است؛ خواستار انجام شایسته نظارت‌ بر روند قانونی آن‌ها هستیم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه شورای معادن گیلان، اظهار داشت: پیش از صدور مجوز اکتشاف و بهره‌برداری معدن، در خصوص مسائل مرتبط با منابع طبیعی، محیط‌زیست و جانمایی راه دسترسی باید بررسی‌های دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به شروع فعالیت مجدد ۱۱ معدن غیرفعال استان با تسهیلات ایجاد شده، افزود: این معادن علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های شغلی به تامین مصالح مورد نیاز استان نیز کمک شایانی می‌کند. در همین راستا ۱۷ معدن سلب صلاحیت شده از بهره‌برداران نیز در مرحله‌ی واگذاری قرار دارد و باید برای تسریع در فرایند قانونی آن نظارت‌ جدی انجام شود.

استاندار گیلان در پایان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را موظف به رسیدگی و بررسی دقیق مسائل مرتبط با منابع طبیعی، محیط‌زیست و جانمایی راه دسترسی مطمئن و ایمن قبل از صدور هرگونه مجوز اکتشاف و بهره‌برداری معدن دانست و خاطرنشان کرد: همگان نسبت به مسائل زیست‌محیطی دغدغه دارند و باید در این راستا شاهد کم‌ترین تخریب و آسیب باشیم. علاوه بر این استفاده از ظرفیت قانونی اعطای معافیت حداکثر تا ۲۰ درصدی حقوق دولتی معادن برای بهره‌برداران معدن امری ضروری است و این اقدام باید بسترساز ایجاد انگیزه در این افراد برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی آن‌ها باشد.

شایان ذکر است که در جلسه شورای معادن روند فعالیت سه معدن در مناطق مختلف استان و نحوه اجرای تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن درخصوص اعطای معافیت قانونی به بهره‌برداران معدن مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.