جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
واگذاری ۱۰۰ معدن راکد خراسان رضوی
20 دی 1400 - 15:51
شناسه : 22868
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مزایده‌های برگزار شده برای فعال کردن معادن غیرفعال در استان، تاکنون یکصد معدن راکد و غیرفعال به سرمایه‌گذاران جدید بخش خصوصی واگذار شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: این امر سال گذشته طی تصمیم دولت وقت، مبنی بر آزادسازی معادن غیرفعال در قالب برگزاری مزایده عمومی انجام گرفت.

وی با اشاره به نیمه فعال بودن نیمی از معادن خراسان رضوی، افزود: با تلاش‌های دولت جدید، تقریبا از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد از معادن غیرفعال به چرخه تولید بازگشته‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وضعیت پروژه های مربوط به اکتشاف معدنی در استان، گفت: تا پایان سال مرحله پی‌جویی و شناسایی ۶۷ هدف (تارگت) در هشت پهنه معدنی جنوب استان به اتمام می‌رسد. همچنین هشت پهنه معدنی در حوزه فلزی برای اکتشاف مواد معدنی واقع در جنوب استان به هشت شرکت خصوصی و دولتی واگذار شده است که این میزان از اهداف معدنی را شناسایی کرده‌اند و پی‌جویی آن‌ها را تا پایان سال به اتمام می‌رسانند.

گفتنی است، ۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شود. مواد فلزی شامل سنگ‌آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغال‌سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل گستره استان را تشکیل می‌دهند که شاخص‌ترین معادن استان، سنگ‌آهن خواف است که جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن دنیا و بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن ایران است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.