سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
واگذاری ۲۵ معدن دارای پروانه‌بهره‌برداری گیلان
10 تیر 1400 - 10:42
شناسه : 14626
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان، گفت: با وجود ظرفیت خوب منابع معدنی گیلان، معادن شناسایی شده فعلی بیشتر سطحی بوده و روی آن‌ها کار نشده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان گیلان، اظهار داشت: نقش صنعت در اقتصاد گیلان ۲۲ درصد و اشتغال ۴۰ درصد را در حوزه صنعت به خود اختصاص می‌دهد. لذا ۶۰ درصد ار تامین اقتصاد این استان به صنعت، معدن و تجارت وابسته است که در این راستا بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان، افزود: معادن سهم بالایی در تجارت داخلی و خارجی و همچنین ایجاد ارزش‌افزوده و تولید ثروت دارند. اما متاسفانه علی‌رغم وجود منابع معدنی خوب در گیلان، معادن شناسایی شده فعلی عمدتا سطحی بوده و روی آن‌ها کار نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد از معادن استان گیلان به صورت نیم بند فعال هستند، گفت: در گذشته گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی خود در حوزه معادن فعالیت‌های چشمگیری نداشت و بیشتر از شن و ماسه رودخانه استفاده می‌کرد، در حالی که معادن دارای پروانه ارزش بالایی در آن وجود دارد. لذا مقرر شد برای واگذری ۲۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری مزایده برگزار شود.

وی با بیان اینکه گیلان تنها استانی است که با وجود مشکلات فراوان تمامی واحدهای تولیدی آن برای بخش خصوصی هستند، ادامه داد: طی سال گذشته ۶۵ واحد راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم و اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی جدیدی را ندادیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پایان با اشاره به اینکه احیای تعدادی از واحدهای راکد در سال ۱۴۰۰ نیز هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد کلینیک‌های عارضه‌یابی در شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسات میدانی در واحدهای تولیدی از جمله اقدامات ما برای رفع مشکلات این مراکز طی سال جاری است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.