سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
واگذاری ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران تا پایان سال
03 اسفند 1399 - 13:51
شناسه : 7609
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با آزادسازی معادن تا پایان سال جاری، بین ۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق یزد، اظهار داشت: فعال‌سازی معادن علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رونق اقتصادی مناطق مختلف نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها، آب، برق، گاز و تلفن و سایر زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه، اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بافق و بهاباد منطقه معدن‌خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید، می‌توان در روستاها اشتغال فراگیر ایجاد کرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می‌شود، یادآور شد: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار، برنامه‌هایی برای رشد اقتصادی وجود دارد که در حال بررسی است.

سرمایه‌گذاری رمز رونق اقتصادی در روستاها

در ادامه محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه‌گذار معدن تاجکوه اذعان داشت: انجام مسئولیت‌های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران، شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

لازم به توضیح است که مراسم کلنگ‌زنی احداث مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر و با اعتبار ۴ میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و ۳ خانه پزشک در حضور وزیر صمت برگزار شد.

علیرضا رزم‌حسینی در ادامه سفر خود از سنگ‌آهن مرکزی ایران_ بافق و صنایع معدنی جوار آن بازدید کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.