چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
واگذاری ۹۰ معدن در استان کرمانشاه
14 فروردین 1400 - 15:05
شناسه : 9605
رییس سازمان صمت کرمانشاه خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: ۳۸۰ محدوده بلوکه ‌شده معدنی، آماده آزادسازی و ۹۰ محدوده معدنی دیگر این استان نیز برای برگزاری مزایده و واگذاری آماده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، اظهار داشت: علاوه بر واگذاری عرصه‌های جدید، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و اسناد اقتصادی استان، احیای واحدهای تولیدی و معادن راکد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: در این راستا، سال گذشته ۱۶ معدن راکد استان با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۷ نفر در حوزه سنگ لاشه، مرمریت و قیر طبیعی فعال‌ شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، گفت: ۲۰۲ معدن در سطح استان مجوز بهره‌برداری دارند و از این تعداد هم‌اکنون ۱۶۳ معدن فعال است.

دارابی بر لزوم فعال‌سازی معدن‌ها در سطح استان تاکید کرد و ادامه داد: به مدیران معادن راکد هشدار داده شده است که در صورت توقف فعالیت، سلب مالکیت خواهند شد تا به افراد دیگری واگذار شوند.

وی با اشاره به استقبال مدیریت استان از حضور متقاضیان در برداشت محصولات معدنی عنوان کرد: شرکت ایمیدرو به زودی کار پتانسیل‌یابی در حوزه فرآوری مواد معدنی را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، اذعان داشت: برداشت مواد معدنی از معادن استان محدود است و اغلب برداشت‌ها از معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی است.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: مجوز برداشت به گروه‌های ۱ و ۲ معادن از قبیل شن و ماسه و مخلوط کوهی داده نمی‌شود، در صورتی که پروژه‌ عمرانی با اهمیت تشخیص داده شد، سازمان صمت امکان صدور مجوز برداشت موقت با تائید شورای معادن را دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.