جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
وجود ۱۲۱ معدن فعال در چهارمحال و بختیاری
19 آبان 1400 - 13:51
شناسه : 20338
معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 معدن فعال شده است و هم‌اکنون مجموع معادن فعال استان به 121 مورد رسید.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد قاسمی معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹ باب معدن و محدوده معدنی استان تا پایان سال احیا خواهد شد، اظهار داشت: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی معادن قابل احیاء را شامل ۲ گروه برشمرد و افزود: یک گروه معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره‌برداری و گروه دیگر معادن فاقد بهره‌بردار و در اختیار دولت هستند که از طریق مزایده واگذار خواهند شد.

معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد و در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و ۶۲ نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر اشتغال نیز شاهد ۱۸ درصد رشد بوده‌ایم.

قاسمی بیان کرد: امسال تاکنون سه میلیون و ۸۷۴ هزار تن مواد معدنی از ذخایر چهارمحال و بختیاری استخراج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد تولید داشته است. البته در چهارمحال و بختیاری ۱۰ نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حقوق دولتی معادن هم در سطح ملی و استانی پس از دریافت و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.