پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
وجود ۱۳۳ معدن فعال در مازندران
22 آذر 1400 - 12:08
شناسه : 21734
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به راه‌اندازی سه معدن طی سال جاری در استان گفت: سختگیری در حوزه معدن استان مازندران نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزار مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس عبدی معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شرایط استان و پوشش گیاهی آنکه به عنوان سبز معروف است، اظهار داشت: این مسئله سبب می‌شود تا برای صدور مجوزهای معدنی دارای یکسری مسائل و مشکلاتی به وجود آید.

وی افزود: به دلیل آنکه مازندران دارای پوشش گیاهی است، دستگاه‌های مربوط برای حفظ گونه‌های طبیعی و گیاهی دارای قوانین خاص خود هستند و صدور مجوزهای معدنی تابع یکسری ملاحظاتی است.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اظهار اینکه طی یک سال گذشته حدود ۹ معدن به منابع طبیعی برای احیا بازگردانده شده است، گفت: در بخش وصول حقوق دولتی معادن طی سال جاری ۱۳ میلیارد تومان در استان وصول شد که شاهد رشد صد درصدی بود.

عبدی با اشاره به صدور پنج فقره گواهی اکتشاف و دو فقره پروانه اکتشاف و راه‌اندازی کارگروه تعامل ستادی در استان، بیان کرد: در این کارگروه مسائل مختلف در حوزه معدن بررسی و بهترین راهکار انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌ها در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است، ادامه داد: دنیا به سمت توسعه پایدار در بخش معدنی پیش رفته است و اگر ضوابط و معیارها حاکم شود، تمامی مشکلات در حوزه معدنی حل خواهد شد. لذا باید به بخش معدن به صورت علمی توجه و نظارت‌ شود.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در حوزه معدن را طی سال جاری سه فقره عنوان و خاطرنشان کرد: از ۲۶۲ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در حال حاضر ۱۳۳ فقره فعال است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.