سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
وجود ۲۰۰ معدن فعال در همدان
01 بهمن 1399 - 9:01
شناسه : 5471
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۰۰ معدن فعال در استان همدان وجود دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، محمد خاکی اظهار داشت: شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن بر معادن استان هم بی تاثیر نبوده و چند ماهی سبب تعطیلی و بیکاری کارگران شده است.
وی با بیان اینکه با بهتر شدن اوضاع کرونا در استان، کارگران با رعایت پروتکل های بهداشتی به محل کار بازگشته اند تصریح کرد: امسال با وجود مشکلاتی که وجود داشت تولید معادن خوب بوده و آمار ۹ ماهه امسال در مقایسه با یک سال گذشته رشد داشته است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه معادن همدان جایگاه ویژه ای در اقتصاد استان دارد اظهار داشت: معدن وابسته به صنایع معدنی است بنابراین هرچه صنایع معدنی بیشتر شود اوضاع معادن هم بهتر می شود.
خاکی گفت: معادن همدان علاوه بر تأمین نیاز صنایع معدنی استان، بخشی از نیاز کشور را هم تأمین می کند.به ازای هر شغل مستقیم در معادن برای ۱۴ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه معادن موجود در استان از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: خام فروشی به صورت صادرات به خارج از کشور وجود ندارد.
خاکی افزود: تاکنون اقدامات زیادی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی انجام شده و اکنون بیشتر مواد استخراج شده از معادن استان فرآوری و سپس روانه بازار مصرف می شود.
صادرات مواد معدنی فرآوری شده در هرمزگان از طریق جذب سرمایه گذار خارجی افزایش می یابدپهنه های معدنی با ارزشی در “نیر، کوثر و خلخال” شناسایی شدملاحظات قانونی در واگذاری معدن کوهشاه رعایت شد
وی با بیان اینکه در برخی معادن مانند شن و ماسه، سنگ آهک،سنگ آهن، فلدسپات و فروسیلیس چرخه فرآوری ما تقریباً کامل است، تصریح کرد: ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم همه کارخانه های کشور در همدان متمرکز شود و فرآوری همه مواد در استان ما انجام شود.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: آهن، سرب آندالوزیت، انواع سنگ آهک، مرمریت، تراورتن، گابرو، گرانیت خاکستری، رزکواتر، بنتونیت، پامیس، گچ، مارن، خاک صنعتی، چینی، پگماتیک،میکا، آرن گرانیتی، خاک رس، مس، گرانیت سبز و تالک شیست از انواع مواد معدنی استان ما به شمار می رود.
خاکی با تأکید بر اینکه معدن کار پر فرسایش است تصریح کرد: بیشترین فرسایش مربوط به بخش ماشین آلات است که معمولاً هر چند سال یک بار نیاز به تعمیرات دارد.
وی با بیان اینکه هزینه تأمین ماشین آلات گران است اظهار داشت: تمهیداتی برای وارد کردن ماشین آلات دست دوم در نظر گرفته شده است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بخش زیادی از هزینه قیمت تمام شده کالاها مربوط به ماشین آلات است. برخی معادن هم از ماشین آلات استیجاری استفاده می کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.