سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
وجود ۲۱۷ محدوده اکتشافی در آذربایجان غربی
24 بهمن 1400 - 8:58
شناسه : 24561
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در چهاردهمین جلسه شورای معادن استان گفت: آذربایجان غربی بیشترین تنوع مواد معدنی را در کشور به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در چهاردهمین جلسه شورای معادن استان، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۷ محدوه اکتشافی، ۶۶ معدن دارای گواهی کشف معتبر و ۵۱۱ معدن دارای پروانه معتبر بهره‌برداری با ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۵ نفر در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: آذربایجان غربی از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، دارای بیشترین تنوع مواد معدنی در است که از این لحاظ جزو ۵ استان برتر کشور به شمار می‌آید. در همین راستا عمده موانعی که در مسیر معادن استان وجود دارد و مانع از فعالیت معدنی آن می‌شود، مخالفت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط استان، معارضان محلی و وجود پوشش گیاهی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون از کل محدوده‌های مورد استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط برای انجام عملیات معدنکاری در استان فقط ۰٫۱۵ درصد از کل مساحت درخواستی مورد تایید قرار گرفته است که این خود یک مانع جدی برای استفاده از ظرفیت معادن استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.