سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
وجود ۳۰ تن ذخیره طلا در سیستان و بلوچستان
29 اردیبهشت 1400 - 11:30
شناسه : 12413
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، گفت: در حوزه طلا جزو چهار استان اصلی هستیم و هم‌اکنون ظرفیت ذخایر این ماده معدنی در سیستان و بلوچستان به افزون‌بر ۳۰ تن رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه سهم ۳.۵ درصدی از معادن کشور برای سیستان و بلوچستان است و در تیتانیوم ۵۰ میلیون تن ذخایر شناسایی شده وجود دارد، اظهار داشت: شستا به عنوان سرمایه‌گذار و متولی اجرای پروژه طلای تفتان، مقدمات راه‌اندازی کارخانه تولید ۳۰۰ تن شمش طلا را آغاز و در خرداد ماه سال جاری نیز از آن بهره‌برداری خواهد کرد.

وی افزود: با وجود ۱۷ معدن فعال در حوزه سنگ‌آهن با ذخیره ۲۰۰ هزار تن، این استان کماکان در پروژه‌های بزرگی شامل مس، طلا و آهن مشکلات زیرساختی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان تنها تولیدکننده شمش آنتیموان در کشور است، گفت: طی سال گذشته تولید این شمش پنج هزار تن بود که خوشبختانه با وجود دانش فنی این فلز استراتژیک در کشور، تولید آن در سال جاری به ۱۰ هزار تن  خواهد رسید که نشان از افزایش ۶۰ درصدی در این حوزه است.

شهرکی بیان کرد: تولید محصولات فولادی با ۴۰ درصد افزایش از یک هزار و ۶۷۰ تن هم‌اکنون به دو هزار و ۳۰۰ تن رسیده است. علاوه بر این در حوزه فراوری منیزیت نیز با توجه به اقدامات خوبی که انجام شد، ظرفیت تولید این ماده معدنی تنها در دو استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ترتیب بیش از ۷۰ و ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید منیزیت در استان ۲۰ هزار تن بوده است. علاوه بر این  ظرفیت تولید مس سیستان و بلوچستان با یک هزار و ۱۹۰ تن، رشد ۱۰۰ درصدی داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان خاطرمشان کرد: خوشبختانه سال گذشته در حوزه تولید سیمان ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم اما این استان همچنان در موضوع حمل این محصول به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل سیستان و بلوچستان مشکلات اساسی دارد.

لازم به توضیح است که قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن به نسبت غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی به ویژه گرانیت و همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.