جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
وجود ۴۰۰ معدن فعال در آذربایجان‌شرقی
16 آذر 1400 - 12:48
شناسه : 21466
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‎شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی استان گفت: این استان بیش از ۴۰۰ معدن فعال دارد و در این راستا رتبه اول ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرانگیز رحمانی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‎شرقی ضمن تاکید بر غنای بسیار بالای استان در زمینه معادن، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی با توجه به مجموعه عوامل زمین‌شناسی خدادادی دارای ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی است و طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، جایگاه نخست ذخایر معدنی را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد و از این حیث تنوع معدنی قابل توجهی در منطقه داریم، افزود: معادن فلزی نظیر مس، طلا، منگنز و آهن، معادن غیر فلزی نظیر کائولن و سیلیس و معادن مرتبط با مصالح ساختمانی مانند سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ‌های تزئینی و شن وماسه از جمله مواد معدنی مهم موجود در استان هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از وجود ۸۲۰ معدن شناسایی شده و فعالیت بیش از نصفی از این معادن در استان خبر داد و گفت: ۴۰ معدن فلزی شناسایی شده در استان داریم که از این تعداد برای ۳۳ معدن پروانه بهره‌برداری و برای هفت معدن گواهی کشف صادر شده است.

رحمانی بیان کرد: به موازات این ۴۰ معدن فلزی حدود ۸۰ پروانه اکتشاف معادن فلزی نیز به بخش خصوصی واگذار شده که در نهایت با پیشرفت روند کار منتهی به پروانه بهره‌برداری خواهد شد.

وی معادن، منابع طبیعی و محیط‌زیست را دارای اهمیت بسیار بالا و جزو انفال برشمرد و ادامه داد: طبق ماده ۲۴ قانون معدن تکالیف هر دستگاه مشخص شده و طبیعتا ایجاد تعادل بین بخش‌ها در حل و فصل مشکلات و مسائل حوزه معادن و صنایع معدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه رویکرد مدیریتی جدید استان در جهت حل مشکلات حوزه معادن است، خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی اخذ حقوق دولتی معادن و واریز به خزانه کشور بوده و سایر دستگاه‌های استانی مطابق با تکالیف پیش‌بینی شده در خصوص جذب اعتبارات برای توسعه همه جانبه استان برنامه‌ریزی می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.