پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
وجود ۴۴ محدوده امیدبخش معدنی در استان یزد
17 فروردین 1401 - 8:56
شناسه : 26239
رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با استاندار یزد گفت: توسعه اکتشافات مواد معدنی استان یزد با توافق دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع نیازهای معدنی و تامین منابع زیرساختی منطقه تسریع می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با استاندار یزد، اظهار داشت: در حوزه معدنی استان یزد، ۳ هدف شامل رفع چالش‌های معدنی موجود در این استان، اجرای طرح‌های زیست محیطی و تامین مواد اولیه صنایع معدنی را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به مواجهه کارخانه‌های فولادی با کمبود مواد اولیه در سال‌های آتی، ایمیدرو برنامه‌ریزی‌هایی را برای این اقدام در مناطق معدنی پرپتانسیل با رعایت الزامات زیست محیطی انجام می‌دهد.

وجود ۴۴ محدوده امیدبخش معدنی در استان یزد

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در استان یزد ۴۴ محدوده امیدبخش معدنی وجود دارد، گفت: طبق توافق حاصل شده با استاندار، حوزه اکتشافی این سازمان طی دو ماه، عملیات ژئوفیزیک تکمیلی را با حداقل تعارض‌های زیست محیطی انجام می‌دهد و نتیجه را در زمینه وجود ذخایر پتانسیل‌دار اعلام می‌کند.

جعفری بیان کرد: طرحی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کرده‌ایم که در صورت فراهم شدن شرایط لازم، بتوانیم مطالعات اکتشافی را انجام دهیم؛ متعاقب آن، در صورت وجود معادن ارزشمند، با همکاری بخش خصوصی، اکتشافات آتی را انجام خواهیم داد. لذا این اقدام علاوه بر اجرای مصوبه ریاست جمهوری و رفع نگرانی‌های مربوط به تامین سنگ‌آهن، مسائل زیربنایی استان را رفع می‌کند.

تشکیل کارگروه تعاملی برای امکان صدور مجوزهای لازم

مهران فاطمی استاندار یزد در جلسه مذکور با بیان اینکه پهنه‌های امیدبخشی در مناطق حفاظت شده این استان وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم بتوان در عین حفظ مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، در برخی محدوده‌ها از معادن استخراج کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وجود پتانسیل‌های غنی، از طریق تشکیل کارگروه تعاملی در استان، تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه صدور مجوزهای اکتشاف به عمل خواهیم آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.