سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
وجود ۵۴ محدود معدنی امیدبخش در سیستان و بلوچستان
30 آذر 1400 - 10:18
شناسه : 22008
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با اکتشافات اولیه انجام شده، 54 محدود معدنی امیدبخش در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ۲۵ درصد عملیات اکتشافی در حال انجام در کشور به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تاکنون ۹۰ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در این استان توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در حال انجام است.

وی افزود: گزارش کامل این پهنه‌ها تا پایان دی‌ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه می‌شود. در حال حاضر، برای برخی پهنه‌ها پروانه اکتشاف صادر شده و برای برخی دیگر، اقدامات لازم در حال انجام است. لذا پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳-۴ سال آینده، محدوده‌های جدید پرپتانسیلی را برای استان معرفی کنیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: تاکنون، ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه اکتشافی در منطقه سیستان و بلوچستان انجام شده و این هزینه‌ها در مرحله اکتشافات تفصیلی نیز ادامه خواهد یافت. برای حوزه اکتشاف به عنوان یک بخش پایه‌ای نیز از فرایند توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، هیچ محدودیتی برای انجام اکتشافات قائل نشده‌ایم و این موضوع نیز در استان سیستان و بلوچستان مطرح است.

جعفری بیان کرد: با توجه به امیدهای حاصل شده در بخش حفاری محدوده‌های شناسایی شده، امیدواریم ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی باارزش که اغلب شامل طلا، مس و… است، حاصل شود.

وی ادامه داد: از جمله نتایج این اکتشافات، شناسایی معدن مس-طلا «جان جا» است که حفاری فاز اکتشافات عمومی و تفصیلی آن به اتمام رسیده و ذخایر آن مشخص شده است. و این معدن برای جذب سرمایه‌گذاری به فراخوان رفته و امیدواریم قبل از پایان سال، برنده مزایده مشخص و سرمایه‌گذار آن شروع به کار کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان خاطرنشان کرد: اکتشافات جدید در استان سیستان و بلوچستان، به شناسایی معادن جدید و درنتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه منجر خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.