پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
وجود ۸ معدن راکد در پایتخت
09 دی 1399 - 9:38
شناسه : 4363
فاطمه برنا با رد صحبت های عضو شورای شهر تهران از تعطیلی معدن سنگ سبز کوهسار خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، آرش حسینی میلانی؛ رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران روز یکشنبه شش دی ماه سال جاری طی تذکری در صحن علنی نسبت به بهره برداری از معادن سنگ درون حریم شهر تهران واکنش نشان داد و آن را مخرب دانست. او در این خصوص گفت: علیرغم تذکر قبلی اینجانب و اعلام توقف کار معدن سنگ سبز کوهسار توسط اداره کل محیط زیست تهران در سال گذشته، اخیرا کارگروه دیده بان انجمن کوهنوردان ایران گزارشی مبنی بر ادامه بهره برداری از این معدن را به شورای شهر ارسال کرده اند. مالکیت بهره برداری معدن سنگ کوهسار به عهده شهرداری تهران بوده و در ماه های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه محیط زیستی و اقتصادی به سایرین برای بهره برداری اجاره داده شده است.
فاطمه برنا، رئیس محیط زیست شهر تهران در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: معدن سنگ سبز کوهسار فعال نیست و گزارش روز گذشته شورای شهر بعید می دانم صحت داشته باشد اگر چنین مقوله ای صحت داشت در پایش های انجام شده مشخص می شد.
او افزود: در تهران ۴ معدن شن و ماسه و ۴ معدن سنگ لاشه وجود دارد که همگی تعطیل هستند. شاید به صورت غیرقانونی فعالیت صورت گیرد اما مجوز نداشته و پروانه های بهره برداری آن ها نیز منقضی شده است.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ما فعالیت معادن را تایید نمی کنیم و اگر اقدامی صورت می گیرد کاملا غیرقانونی است. این معادن در بازدیدهای ما غیرفعال بوده است. یگان حفاظت محیط زیست نیز همواره پایش را انجام می دهد.
برنا ادامه داد: وزارت صمت نیز باید بررسی کند که آیا این واحد که زیر نظر آن ها است فعالیت دارد یا ندارد. احتمالا فعالیتی دیده شده است و اگر فعالیتی صورت گرفته است قطعا غیرمجاز است. ما قطعا اخطاریه صادر خواهیم کرد و باید فعالیت خود را متوقف کنند هرچند پایش ما نشان می دهد که این معدن غیرفعال است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران در خصوص نحوه برخورد با تخلفات این معادن اظهار کرد: اگر این تخلف توسط معادن تکرار شود با وزارت صمت مکاتبه خواهیم کرد و چرایی آن را جویا می شویم و اگر تخلف بود، پرونده آن ها را به مراجع قضایی ارجاع می دهیم.
او افزود: امروز معادن سنگ لاشه در منطقه ۵ تهران واقع شده اند و معادن منطقه ۱۸ که مربوط به شن و ماسه است. البته تعدادی معدن نیز در شهرری وجود دارد که مدیریت و نظارت بر آن ها مجزا است.
برنا گفت: تمامی این معادن تعطیل هستند و شاید فعالیت شبانه ای رقم خورده است و منجر به چنین گزارشاتی شده است که غیرقانونی است و پایش در این حوزه مجددا صورت می گیرد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان تهران در پایان تاکید کرد: پایش روز دوشنبه نیز نشان می دهد که برداشت سنگ لاشه از معدن سنگ سبز کوهسار صورت نمی گیرد و این معدن تعطیل است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.