چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ورود استان اردبیل به جمع باشگاه‌های ۱۰۰ هزار اشتغال
08 دی 1401 - 11:02
شناسه : 32015
با راه‌اندازی ۱۴ صنعت بزرگ تا آخر سال ۱۴۰۳ رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی ۱۴ صنعت بزرگ تا آخر سال ۱۴۰۳ که زمینه اشتغال یک‌هزار نفر در هر بخش از این صنایع رقم می‌خورد، استان اردبیل به جمع باشگاه‌های ۱۰۰ هزار اشتغال وارد خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : تحلیل بازار
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، رامین صادقی اظهار کرد: صنعت استان اردبیل حرکت رو به رشد و تکاملی را شروع کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به متوسط کشوری در بخش اشتغال و صادرات‌محوری دست پیدا کند.

وی سهم صنعت را در اشتغال استان اردبیل در شرایط کنونی ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: این متوسط در کشور ۳۲.۵ درصد است که با راه‌اندازی صنایع پیشران و مهم استان، امیدواریم به این سرانه اشتغال دست پیدا کنیم.

اردبیل به جمع باشگاه‌های ۱۰۰ هزار اشتغال وارد می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران را در مسیر تولید و تقویت اشتغال یادآور شد و تصریح کرد: با راه‌اندازی ۱۴ صنعت بزرگ تا آخر سال ۱۴۰۳ که زمینه اشتغال یک‌هزار نفر در هر بخش از این صنایع رقم می‌خورد، استان اردبیل به جمع باشگاه‌های ۱۰۰ هزار اشتغال وارد خواهد شد.

صادقی نمونه این صنایع را طرح توسعه آرتاویل تایر در تولید صنعت لاستیک با اشتغال یک‌هزار و ۴۰۰ نفری یادآور شد و افزود: با راه‌اندازی این ۱۴ صنایع، فرصت اشتغال هفت هزار نفر فراهم شده و در کنار آن ۳۹ طرح پیشران تولیدی نیز به نتیجه خواهد رسید.

وی به فاز عملیاتی ۳۰۱ طرح صنعتی در استان در شرایط کنونی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در سه سال پیش رو این واحدهای صنعتی وارد مدار تولید شوند تا ما بتوانیم در جمع باشگاه‌های یک‌هزارتایی زمینه و فرصت اشتغال پایدار همراه با پوشش بیمه‌ای بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کنیم.

صادقی در مورد مشوق‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در اردبیل خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بخش جذب تسهیلات یارانه‌دار، ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت صد درصدی جذب تسهیلات را شاهد بودیم تا از فرصت اعتبارات شناور در جذب منابع بیشتر یارانه‌دار استفاده کرده باشیم.

از صنایع صادرات‌محور حمایت بیشتری انجام می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امسال نیز یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای فعالان بخش صنعت پرداخت می‌شود که تاکنون بخشی از این تسهیلات نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

صادقی بیان کرد: امسال در کنار تبصره‌های قانونی در حمایت از صنایع مادر و زیربنایی در استان، تلاش بر این است تا از صنایع صادرات‌محور حمایت بیشتری انجام شود که در این زمینه ۱۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را با توسعه صنایع صادرات‌محور و جلوگیری از واردات شاهد بودیم.

وی استان اردبیل را قطب صنعت ام. دی. اف، لاستیک، نساجی، سلولزی، فلزی و شیمیایی و تولید قطعات الکترونیکی اعلام کرد و ادامه داد: در همه این حوزه‌ها نیاز به تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع وابسته است تا امکان اشتغال و تقویت نظام اقتصادی با ارزش افزوده بالا فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ‌در حال حاضر یک‌هزار و ۱۵۶ واحد صنعتی در استان اردبیل فعالیت می‌کند که قطعا در دهه‌های آینده این استان در ردیف استان‌های توسعه یافته صنعتی قرار خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.