چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ورود تجلی به فرابورس
08 شهریور 1400 - 10:16
شناسه : 16799
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات مطرح کرد؛ مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: مجوز افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از محل مطالبات و آورده نقدی با سلب بخشی از حق تقدم سهامداران صادر شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اظهار داشت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان اولین شرکت سهامی عام پروژه محور توانست مجوز ورود به فرابورس ایران را دریافت کند. در همین راستا ۱۵ درصد سهام شرکت تجلی حداکثر تا یک ماه دیگر در فرابورس عرضه خواهد.

وی افزود: با توجه به آنکه شرکت تجلی به عنوان اولین شرکت پروژه محور با شکل جدیدی در بورس حضور خواهد داشت، نیاز به هماهنگی‌های بسیاری بود؛ این مهم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، سازمان بورس و شرکت توسعه معادن و فلزات انجام و در نهایت با مجوز افزایش سرمایه این شرکت از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی صادر شد.علاوه بر این مجوز افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از محل مطالبات و آورده نقدی با سلب بخشی از حق تقدم سهامداران فعلی است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، گفت: ۱۷ درصد این افزایش سرمایه متعلق به شرکت معدنی و صنعتی  چادرملو، ۱۷ درصد متعلق به معدنی و صنعتی گل‌گهر و ۵۱ درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است. هر سه این سهامداران عمده وجوه خود را در طول چند روز گذشته به شکل نقد و غیرنقد به حساب شرکت واریز کردند و جزو مطالبات آن‌ها محسوب شده است. فقط ۱۵ درصد از آن باقی‌مانده که در بورس از طریق سلب حق تقدم سهامداران عرضه می‌شود. در حقیقت شرکت معادن و فلزات که ۱۰۰ درصد سهام این شرکت را داراست، عملا بخشی از سهام خود را از طریق سلب حق تقدم واگذار کرده و ۵۱ درصد سهام در مالکیت خود شرکت خواهد بود.

علی اکبری با اشاره به موضوع این افزایش سرمایه به پنج پروژه در دست احداث، بیان کرد: از جمله پروژه‌های درحال اجرای این شرکت در خصوص زنجیره فولاد از معدن تا نورد شامل گندله‌سازی، آهن‌اسفنجی و فولادسازی است. علاوه بر این از پروژه‌های آتی نیز می‌توان به ساخت اسکله بندر عباس، اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

عرضه اولیه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص زمان عرضه اولیه این شرکت در فرابورس، عنوان کرد: ۱۵ درصد سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات حداکثر تا یک ماه دیگر در فرابورس ایران عرضه خواهد شد و ارزش هر سهم این شرکت با قیمت ۱۰۰ تومان عرضه می‌شود. البته نقدشوندگی سهام نیز از طریق بازارگردان تعهد شده است.

علی اکبری با اشاره به مزایای عرضه اولیه این شرکت، اذعان داشت: سهام این شرکت همچون شرکت‌های تولیدی نیست که منتظر تقسیم سود مجمع عمومی باشند، بلکه براساس درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، قیمت سهام افزایش پیدا می‌کند. در این راستا تامین مالی از طریق شرکت‌های پروژه محور یکی از بهترین روش‌ها برای ایران محسوب می‌شود که از محل دریافت وجوه دریافتی از مردم مستقیم وارد بخش تولید می‌شود. از آنجایی که تمرکز شرکت بر روی موضوع پروژه‌هاست، این طرح‌ها با سرعت اجرای بالا، هزینه‌های کم‌تر، تدارکات مناسب‌تر و با کیفیت تر انجام خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ۲۰ شرکت همچون تجلی ایجاد شود، نقدینگی به جای حرکت به سمت طلا،‌ سکه، خودرو، ارز و واسطه‌گری وارد حوزه تولید شده، تورم کاهش پیدا می‌کند و نقدینگی در کشور کنترل می‌شود. بازار سرمایه نقدشوندگی بالایی دارد و هر زمان که سهامدار نقدینگی بخواهند به راحتی می‌تواند سهام خود را نقد کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.