چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ورود ومعادن به حوزه عناصر کمیاب
14 آذر 1400 - 16:17
شناسه : 21370
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت مناسب شرکت در بخش درآمدهای ارزی، از سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره تولید خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های شرکت، ورود به حوزه‌ عناصر کمیاب بوده است، اما فعالیت در زمینه سرب و روی را نیز آغاز کرده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و اهداف شرکت برای سال جاری، اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده، علی‌رغم وجود چالش‌ها و مشکلات توانستیم بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با توجه به ارتقا و بهبود رویکرد بانک مرکزی نسبت به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات، در شرایط مناسبی هستیم.

وی با تاکید به امکان صادرات برای شرکت‌های زیرمجموعه، از درآمد ارزی مناسب و امیدوارکننده شرکت خبر داد و ضمن یادآوری تجربه موفق تاسیس شرکت تجلی (به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه) افزود: تلاش می‌کنیم با توجه به نیاز مجموعه و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، در حوزه‌های زیرساختی نیز فعالیت کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به کمبود ۱۳ هزار کیلومتری خط ریلی کشور اشاره کرد و گفت: گلوگاه‌های ریلی شرکت حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر هستند که سرعت سیر در آن‌ها حداقل است بنابراین ومعادن در کنار فعالیت در زمینه تامین واگن و لوکوموتیو، برای رفع چالش‌ و نیازهای شرکت در بحث حمل و نقل، در حال تاسیس اولین شرکت ریلی تخصصی کشور است.

تکمیل زنجیره فولاد در غرب کشور

نادری همچنین از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره مناطق مختلف کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به پتانسیل های بالا از جمله ذخایر ارزشمند سنگ‌آهن در غرب کشور و به منظور تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری جدید در فولاد کردستان انجام شد. لذا اضافه شدن معدن زغال‌سنگ گلندرود و یک شرکت تخصصی در زمینه مهندسی، از دیگر مواردی است که به عنوان سرمایه‌گذاری جدید شرکت برشمره می‌شوند.

سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر کمیاب

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت، تحریم‌ها را فرصتی برای رشد توان داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ومعادن، فعالیت در حوزه‌ عناصر کمیاب است و هم‌اکنون، در مرکز کشور و در منطقه کوهبنان فعالیت در حوزه سرب و روی را آغاز کرده‌ایم و برنامه‌های خوبی در این زمینه داریم.

گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی شرکت‌های گروه، به منظور ارائه آخرین گزارشات و رویدادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی با حضور مدیران عامل شرکت‌های گروه و معاونان هلدینگ، صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و در آن ضمن ارائه گزارش آخرین تحولات اقتصادی جهان، تاثیرات آن بر اقتصاد ایران به ویژه در حوزه فعالیت مجموعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.