جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ورود پست برق ۴۰۰ کیلوولت جهان آرا به مدار تولید
28 مهر 1400 - 9:09
شناسه : 19390
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار «فولاد جهان آرا اروند» که اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS خوزستان در زمینه تامین برق مشترکین است، وارد مدار شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان با اشاره به منحصر به فرد بودن این پست، اظهار داشت: پست شهید آبکار اولین پست GIS از نوع  ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت در زمینه تامین برق مشترکین در خوزستان است که با ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت و خط ۴۰۰ کیلوولت، ۶.۵ کیلومتر طول دارد و هدف از احداث این پست، تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند است که در مراحل آماده‌سازی پیش از تولیدبه سر می‌برد.

وی افزود: ارزش سرمایه‌گذاری احداث این پست بیش از هفت هزار میلیارد ریال و هزینه احداث خط ۱۸۰ میلیارد ریال است که در مجموع بیش از هفت هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این پست و خط هزینه شده که تامین آن به عهده شرکت فولاد جهان آرا بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقهای خوزستان در پایان با اشاره به رتبه دوم برق منطقه‌ای خوزستان در پیک مصرف بار بعد از تهران، خاطرنشان کرد: برق منطقه‌ای خوزستان دومین مصرف‌کننده بزرگ برق کشور با بار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات و نیاز مصرف ۹هزار و ۹۰۰ مگاوات در کشور است. لذا این شرکت با هر مجموعه‌ای که قصد تولید و اشتغال‌زایی داشته باشد همکاری لازم را به عمل خواهد آورد و برق مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

براساس این گزارش، از مهرماه سال گذشته تاکنون با احتساب این پروژه، ۳۰ کیلومتر فیبرنوری و ۱۶۵ کیلومتر مدار به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.