چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وزارت صمت برای تحقق شعار سال بسته‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد
09 اردیبهشت 1400 - 9:23
شناسه : 11446
وزیر صنعت، معدن و تجارت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه بسته پیشنهادی این وزارتخانه برای تحقق اهداف سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در سه محور و بخش مهم خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از بخش تولید، اظهار داشت: این بسته‌ پیشنهادی با نظرات بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید به خصوص طی سال‌های اخیر، افزود: ایشان سال‌های اخیر را با توجه به اهمیت تولید با این موضوع نام‌گذاری کرده‌اند و امسال نیز در راستای تحقق دوباره این مهم به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: این وزارتخانه از همان ابتدای سال برنامه‌های راهبردی خود را برای تحقق شعار سال تدوین و از اوایل فروردین بسته پیشنهادی خود را در ستاد اقتصادی دولت مطرح نمود. و در این راستا از بیش از ۹۰۰ فعال اقتصادی به صورت مجازی برای تدوین بسته، نظرسنجی به عمل آمد.

رزم حسینی با بیان اینکه این بسته در سه محور تدوین می‌شود که محورهای آن مختص تحریم نیست و در شرایط غیرتحریمی نیز تداوم دارد، اذعان داشت: اولین محور مربوط به خود وزارتخانه و کارهایی که می‌تواند در جهت پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید انجام دهد. در همین راستا دومین بسته نیز مربوط به دولت، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های مرتبط اجرایی است. که این محور در ستاد اقتصادی دولت مصوب و مستقیم به دولت ارسال خواهد شد.

احصای قوانین مخل تولید; محور سوم بسته پیشنهادی وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت بسته سوم را مربوط به قوانین مزاحم و مازاد و مخل تولید دانست و گفت: بخشی از این قوانین به شکل بسته‌ای در روز رای‌گیری به مجلس ارائه شد، بخشی دیگر آن از قبل احصا و تدوین شده بود که این بسته را پس از نظرسنجی با بخش خصوصی به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خواهیم داد.

رزم حسینی در پایان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سختی که در حال حاضر قرار داریم و به حول و قوه الهی و با همت جهادی مدیران و فعالان بخش خصوصی تاکنون از این مرحله با موفقیت عبور کنیم که این روند با تعامل و هم‌افزایی مجلس، دولت و بخش خصوصی تداوم خواهد داشت.

لازم له توضیح است که جلسه هم‌اندیشی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید و همچنین بحث در خصوص محورهای مختلف این بسته پیشنهادی با حضور معاونان وزارتخانه، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.