چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وزیر صمت درباره جانمایی و تخلفات پروژه زنجیره فولاد کردستان توضیح دهد
22 آذر 1399 - 4:44
شناسه : 3029
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس گفت: وزیر صمت جهت پاسخگویی درباره جانمایی و تخلفات پروژه زنجیره فولاد کردستان با طرح سؤال بنده به مجلس فراخوانده می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، علیرضا زندیان در بیجار از پیگیری مطالبه مردم در ارتباط با پروژه زنجیره فولاد کردستان خبر داد و اظهار داشت: وزیر صمت جهت پاسخگویی درباره جانمایی زنجیره فولاد کردستان با طرح سؤال بنده به مجلس فراخوانده می شود.
وی افزود: رزم حسینی وزیر صمت روز دوشنبه هفته آینده در کمیسیون صنایع مجلس پاسخگوی سئوالات درباره تخلفات زنجیره فولاد کردستان خواهد بود.
نماینده مردم بیجار: احقاق حقوق مردم در بحث زنجیره فولاد کردستان را از وزارت صمت پیگیری می کنمسرنوشت نامعلوم پروژه “زنجیره فولاد” به کجا انجامید؟/اذعان استاندار به ضعف دولتمردان برای بالفعل کردن ظرفیت های توسعه کردستانانتقاد نماینده مجلس از جانمایی پروژه “زنجیره فولاد” استان کردستان/ سرنوشت پروژه با گذشت ۵سال همچنان مبهم است
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درصورت قانع نشدن بنده از پاسخ، وزیر صمت باید در صحن علنی پاسخگوی ابهامات باشد .
زندیان از اعلام آمادگی طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو با حمایت سایر نمایندگان مجلس و کمیسیون صنایع خبر داد و گفت: پیگیری تخلفات عدیده پیرامون جانمایی زنجیره فولاد از طریق مراجع عالی قضایی و شخص رئیس محترم قوه قضائیه در دستور کار است اما امیدواریم مشکلات کنونی با دستور وزیر صمت رفع شود.
گفتنی است؛ سابقه طرح احداث زنجیره فولاد در استان، مربوط به سفر استانی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به کردستان در خردادماه سال ۹۴ بوده که مقرر شد، زنجیره فولاد با ظرفیت های ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره، ۲٫۵ میلیون تن گندله، ۱٫۶ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱٫۵ میلیون تن ذوب و ریخته گری به منظور تولید ۱٫۵ تن ورق سیاه؛ نورد گرم فولادی در کردستان اجرایی و هزاران اشتغال زایی ایجاد شود که پس از مصوبات و انجام فرایند اولیه، شریعتمداری وزیر وقت صمت در اقدامی قابل تأمل و سؤال برانگیز احداث ۲ واحد آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی به طور جداگانه در شهرستان های بیجار و قروه را صادر کرد و اکنون سرنوشت آن در هاله ای از ابهام است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.