چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
امضا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران
28 تیر 1401 - 14:53
شناسه : 30498
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر امضای تفاهم‌نامه با گازپروم را از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران معرفی کرد و اظهار داشت: شرکت ملی نفت ایران از هیچ فرصت سرمایه‌گذاری به آسانی گذر نمی‌کند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محسن خجسته‌ مهر امروز، سه‌شنبه مورخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم، خوشنودی خود را از این رویداد خجسته، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با روسیه، ابراز کرد.

وی با بیان اینکه خواست دو کشور ایران و فدراسیون روسیه تأمین و افزایش این قبیل از سرمایه گذاری‌ها در همکاری‌های آتی است، تصریح کرد: ارتقا روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی و گازی مورد تأیید ابراهیم رئیسی و حمایت همه‌جانبه وزیر نفت است.

معاون وزیر نفت با اشاره به دیدار با مدیران ارشد گازپروم در سفر اخیر به سن‌پترزبورگ گفت: در جهت دستور ولادیمیر پوتین، مدیران ارشد گازپروم هفته گذشته در تهران حضور یافتند و مذاکرات سازنده‌ای در این بین به وقوع پیوست.

خجسته‌ مهر با بیان اینکه با وجود زمان کوتاه و فشرده مذاکرات در محورهای مهمی تفاهم کردیم، افزود: این جدیت بیان کننده‌ اراده دو طرف در خصوص سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز و زنجیره‌های مربوطه است.

از مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه به گفته معاون وزیر نفت، توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، سوآپ گاز و فراورده نفتی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه است.

محسن خجسته‌ مهر در پایان، از برنامه شرکت ملی نفت ایران برای سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید نفت و گاز و بیانگر تعهد ایران و روسیه به تأمین پایدار انرژی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.