چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وصول حقوق معادن آذربایجان ۳۲۵ درصد افزایش داشت
20 دی 1399 - 7:13
شناسه : 5087

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، مرکز آذربایجان شرقی، ناصر آویشن گفت : در ۹ ماهه امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، مرکز آذربایجان شرقی، ناصر آویشن گفت : در ۹ ماهه امسال بیش از ۷ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از اقدامات مشارکتی سازمان صمت استان در اجرای طرحهای عمرانی از محل یک درصد اعتبارات حقوق دولتی ، گفت : در راستای تداوم توسعه مناطق محروم ، امسال طرح بهسازی و آسفالت حدود ۵ کیلومتر راه روستایی با هزینه ۲۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و اجرای پروژه های دیگر نیز برای سال جاری از محل بودجه های ابلاغی وزارت صمت با جدیت پیگیری می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به رشد شاخص های معدنی استان تصریح کرد: براساس داده های پروانه بهره برداری موجود معادن، در ۸ ماه امسال ذخیره قطعی این معادن ۱۲۷ درصد، ظرفیت استخراج اسمی ۵/۱۳ درصد ، اشتغال ۱۷۹ درصد و سرمایه گذاری ۱۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد داشته اند.
وی از صدور ۱۹ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان در این مدت خبر داد و افزود : این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۶ نفر دارای بیش از ۴۸ میلیون تن ذخیره معدنی هستند.
رحمانی قرار گیری استان در کمربند جهانی مس ، طلا و پایه فلزات را فرصتی بزرگ برای توسعه معادن و صنایع معدنی دانست و گفت : استان آذربایجان شرقی دارای حدود ۸۰۰ واحد معدنی است که نیمی از این تعداد در حال حاضر فعال هستند.
وی وجود واحدهای فرآوری و صادرات محوری معادن سیلیس توته خانه ، تراورتن سردارآباد ، آهک چله خانه ،کائولن زنوز را از دیگر ظرفیت های مهم معدنی استان برشمرد و افزود : در ۸ ماهه اول سال جهش تولید ، ۹ مورد گواهی کشف با ذخیره قطعی حدود ۱۴ میلیون تن ، با رشد ۲۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ همراه بوده است.
رحمانی با بیان اینکه امسال جهش مؤثری در شناسایی پتانسیل های معدنی ، تکمیل عملیات اکتشاف و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی را در استان شاهد بوده ایم ، اظهار داشت : ۲۴ فقره پروانه اکتشاف در ۸ ماهه اول سال ۹۸ با رشد ۱۵۰ درصدی در ۸ ماهه امسال به تعداد ۳۶ فقره افزایش یافته است .
وی خاطرنشان کرد : امسال در مجموع ۱۸۹ مجوز معدنی اعم از پروانه اکتشاف ، گواهی کشف ، پروانه بهره برداری و مجوز برداشت در استان صادر شده است .
وی ادامه داد : تنوع مواد معدنی از مزیت های مهم معادن استان است به نحوی که از ۶۷ ماده معدنی شناخته شده ۵۲ مورد آن در آذربایجان شرقی وجود دارد .
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان گفت : معادن مس ، طلا ، نفلین سینیت ، آهن ، مولیبدن ، سیلیس ، کائولن ، معادن بزرگ خاک صنعتی ، تراورتن ، گچ و آهک از جمله معادن شاخص استان است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.