سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
وصول یک ‌هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن
30 فروردین 1400 - 13:43
شناسه : 10722
در استان مرکزی رقم خورد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:‌ یک هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی سال 1399 از محل فعالیت معادن این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال 1398 حدود ۲۰۱ درصد رشد داشت.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید جعفری کرهرودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به رشد ۲۰۱ درصدی وصول حقوق دولتی از محل فعالیت معادن استان مرکزی، اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ‌ یک هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به رشد ۵۴ درصدی اشتغال در بخش معادن استان مرکزی، افزود: ۲۷۸ فرصت اشتغال جدید طی سال گذشته در معادن استان مرکزی ایجاد شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، ۵۴ درصد رشد داشته است. همچنین ۴۶ پروانه بهره‌برداری معادن در سال گذشته در این استان صادر شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۹ اکتشاف و ۴۲ گواهی کشف معادن طی سال ۱۳۹۹ در نقاط مختلف این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، رشد قابل توجهی داشته است.

کرهرودی با اشاره به رشد ۲۰۱ درصدی وصول حقوق دولتی در سال گذشته، بیان کرد: ‌یک هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال حقوق دولتی در سال ۱۳۹۹ از محل فعالیت معادن این استان وصول و به خزانه واریز شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، ۲۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد .

لازم به توضیح است که بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی در استان مرکزی شناسایی شده و امکانات برای استخراج تنگستن، قلع ، مولیبدن، طلا، مس، آندالوزیت، مرمریت سیاه، گرانیت، کانی‌های قیمتی و زینتی شامل فیروزه، کریزوکولا، جاسیر، آزوریت و مالاکیت، عقیق، بلور کوارتز، ارپیمان (سولفور آرسنیک)، بنتونیت و کلسیت در منطقه وجود دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.