چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
وصول ۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن استان مرکزی
23 مرداد 1400 - 11:38
شناسه : 16109
معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: طی چهار ماهه ابتدایی امسال ۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کمال فروتن معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی، اظهار داشت: سه پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تن و ۲۴۰ هزار تن ذخیره اسمی امسال در استان مرکزی صادر شده است.

وی افزود: ۲۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که این امر موجب ایجاد ۲۰ فرصت اشتغال جدید شد.

معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه هشت پروانه اکتشاف و پنج گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، گفت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد. در همین راستا ۲۶۳ پروانه اکتشاف و ۲۴۱ گواهی کشف تا کنون در این استان صادر شده و بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز در حوزه اشتغال دارند.

فروتن در پایان خاطرنشان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره و سنگ‌لاشه ۹۸ فقره بوده که اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه مستقر هستند.

شایان ذکر است که ۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است که چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.