چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
وصول ۱۳۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در آذربایجان غربی
23 خرداد 1400 - 15:25
شناسه : 13676
معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته حقوق دولتی از معادن فعال در استان وصول شد که رقمی بی‌سابقه است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است که یک افزایش قابل توجه برای استان به شمار می‌رود. البته این حقوق دولتی از خزانه به استان آذربایجان غربی بازگردانده نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه معدن در استان، افزود: این زیرساخت‌ها باید از طریق سازمان‌های مرتبط و همچنین شرکت‌های خدمت‌رسان ایجاد شود که در آن صورت شاهد شکوفایی بیش از پیش این حوزه خواهیم بود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: در این راستا بسیاری از صاحبات معادن در استان، به سمت توسعه زیرساخت‌های منطقه خود حرکت کرده‌اند، به طور مثال مدیریت طلای زرشوران تکاب، در این منطقه علاوه بر زیرساخت‌سازی، احداث مدرسه، مسجد و ارائه خدمات مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. خوشبختانه در حال حاضر از بین ۵۰۴ معدن در آذربایجان غربی ۳۲۸  آن‌ها فعال هستند.

عابدپور بیان کرد: سنگ، سیلیس، دولومیت، طلا، باریت، سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های تزیینی از جمله مهمترین سنگ‌های معدنی در حال استخراج از معادن آذربایجان غربی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اتمام عملیات پهنه‌های معدنی شمال و جنوب استان، ادامه داد: اولویت‌های این ۲ پهنه اعلام شد و از پنج هزار کیلومترمربع، ۲۰۰ کیلومتر مربع به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، معادن دیگری در شمال و جنوب آذربایجان غربی فعال هستند که سنگ‌های تزیینی در شمال استان، معدن طلای سردشت و باریت مهاباد در جنوب استان از جمله مهمترین آ‌ن‌ها است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.