دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
وضعیت واردات اقلام فولادی طی ۱۰ماهه امسال
06 اسفند 1401 - 12:19
شناسه : 33708
طبق آمار، واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی (جز آهن اسفنجی که دوسالی است واردات آن به کشور به صفر رسیده و شمش فولاد)، در ۱۰ ماهه امسال میزان واردات مقاطع و محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشتر شده است و این در حالی است که میزان صادرات اقلام فولادی در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری تجارت، معدن و فولاد
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، میزان واردات مجموع مقاطع طویل ۲۳ درصد بیشتر شده است که بیشترین افزایش واردات را ثبت کرده است اما در مقابل واردات، میزان صادرات آن کمترین رشد را (معادل چهار درصد) داشته است.

بیشترین رشد واردات مختص مقاطع طویل فولادی است که ۸۵ هزار تن طی ۱۰ماهه امسال واردات شده است که ۲۳ درصد بیشتر از ۶۹ هزار تن وارداتی در مدت مشابه سال گذشت است؛ اما بیشترین حجم واردات فولادی‌ها مختص محصولات فولادی است که ۷۰۴هزار تن وارد شده است و نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۵۹۲هزار تن، ۱۹ درصد بیشتر شده است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی هم در ۱۰ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸درصد بیشتر شده و از ۵۲۳هزار تن در مجموع واردات طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ به ۶۱۹هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی، میزان واردات بیلت بلوم از ۲۰۰۰تن در ۱۰ماهه سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰۰ تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است که ۱۵۰درصد افزایش یافته است؛ اما میزان واردات اسلب به کشور از ۳۰۰۰تن به صفر رسیده است و ۱۰۰ درصد افت واردات را ثبت کرده است؛  بنابراین مجموع واردات فولاد میانی (شمش فولاد) به کشور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ آماری تغییرات صفر درصدی داشته است.

در نهایت نیز همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

گفتنی است که طبق آمار، از قریب به ۸۹میلیون تن مجموع اقلام فولادی تولیدی در کشور طی ۱۰ ماهه امسال، حدوداً ۱۱میلیون و ۸۶۰ هزار تن صادر شده است که در مجموع نسبت به میزان صادرات اقلام فولادی در مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.