سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ومعادن، ستون اصلی سرمایه‌گذاری طرح‌های توسعه‌ای
23 تیر 1400 - 8:55
شناسه : 15094
نشست مشترک مدیران ایمیدرو و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات روز سه شنبه ۲۲ تیرماه به منظور بحث و تبادل نظر، تشریک مساعی و هماهنگی‌های لازم در فعالیت‌های جاری برگزار شد. و در ابتدای جلسه مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت فعلی شرکت، طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو ارائه نمود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دکتر امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات چشم‌انداز این هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری را تبدیل شدن به یکی از ۳ شرکت تخصصی در این حوزه تا افق ۱۴۰۴ در کشور از منظر ارزش بازار اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش کل پرتفوی بورسی و غیربورسی شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۲۳ هزارمیلیارد تومان بوده و سهم شرکت‌های این گروه در زنجیره فولاد کشور، بیش از ۶۵ درصد از تولید کنسانتره سنگ‌آهن، ۴۰ درصد از تولید گندله سنگ‌آهن، ۲۴ درصد از تولید آهن‌اسفنجی، ۱۲ درصد از فولاد خام و ۵ درصد از تولید محصولات فولادی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت‌های گروه در طرح‌های توسعه بخش ارزی بالغ بر سه میلیارد یورو و در بخش ریالی ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است که نشان از توسعه محوری و پویایی مجموعه دارد. همچنین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح‌های بزرگ دیگری را در دستور کار قرار داده‌ایم که از میان آنان می‌توان به ۲۵ پروژه در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مجموعا به ارزش ۴٫۲ میلیارد یورو، ۱۴ پروژه در شرکت سنگ‌آهن گهرزمین مجموعا به ارزش ۲٫۹ میلیارد یورو و ۲۲ پروژه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مجموعا به ارزش۸۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: مهمترین برنامه‌های این هلدینگ بزرگ معدنی و فولادی شامل تملک دارایی‌ها و شرکت‌های ارزنده در حال واگذاری از سوی دولت و نهادهای عمومی، تنوع بخشی به سبد محصولات متناسب با نیازها و الزامات بازارهای بین‌المللی، ورود شرکت سهامی عام پروژه محور (تجلی توسعه معادن و فلزات) به بازار سرمایه و جمع‌آوری منابع پروژه‌ها از این بازار است.

نادری بیان کرد: در حوزه معدنی، توسعه فعالیت‌های اکتشافی به منظور کشف معادن جدید و ارزشمند سنگ‌آهن و پلی متال‌ها، ایجاد ۴ شرکت معدنی، فلزی و غیرفلزی جهت تولید مواد معدنی با استفاده از روش‌های نوین، تاسیس یک شرکت اکتشافی با مشارکت شرکت‌های گروه، راه‌اندازی مابقی باتری‌های شرکت کک طبس و تامین مواد اولیه آن، توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه از طریق بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش انرژی و حمل و نقل از دیگر برنامه‌های مهم مجموعه «ومعادن» به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پایان سخنان خود شماری از موارد درخواستی این مجموعه در حوزه‌های مختلف شامل تامین مواد اولیه شرکت کک طبس، واگذاری اسکه بارکو، همکاری بیشتر ایمیدرو در واگذاری پهنه‌های اکتشافی و … را مطرح نمود.

رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از آن به عنوان مجموعه‌ای توانمند و چابک یاد کرد. در این راستا تدوین استراتژی مبتنی بر برنامه و زمان‌بندی را لازمه ادامه روند رو به رشد این شرکت دانست.

وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو، اذعان داشت: در حوزه اکتشاف با همکاری سازمان‌ها و مراکز ذی‌ربط حرکت وسیعی را شروع کرده‌ایم. لذا رسیدن به نتیجه مطلوب تنها با حضور دولت امکان‌پذیر نیست؛ بلکه در این خصوص همراهی و همکاری بخش‌های مختلف و حضور بیشتر شرکت‌های بزرگ و موثری چون شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را در حوزه اکتشاف امری ضروری است. در این راستا شرکت‌های فوق نهایتا در قبال سرمایه‌گذاری و مشارکت خود از نتیجه اکتشافات سهم خواهند برد.

وی ادامه داد: ضروری است هلدینگ «ومعادن» در زمینه سرمایه‌گذاری در معادن خارج از کشور و تامین مواد اولیه از آن سوی مرزها وارد عمل شود. به عنوان مثال در بخش سنگ‌آهن و طلا ونزوئلا پتانسیل خوبی برای ورود این مجموعه دارد.

جعفری در پایان همچنین برای تامین مواد اولیه کک طبس تا رسیدن به ظرفیت کامل تولید این کارخانه قول مساعدت داد.

شایان ذکر است که در این نشست، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برای افزایش سهم خود در پروژه فولاد کردستان اعلام آمادگی کرد، مشروط بر آنکه مساعدت لازم در واگذاری پهنه‌ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز آن از سوی دولت فراهم شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.