چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پالادیم در مسیر سقوط
06 اردیبهشت 1401 - 12:49
شناسه : 27040
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت پالادیم در روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه 1401، نزدیک به ۱۳ درصد کاهش یافت؛ زیرا قرنطینه‌های ناشی از کووید در چین، چشم‌انداز تقاضا برای این فلز گران‌بها را تضعیف کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای فلز گران‌بهای پالادیم، پس از رسیدن به کم‌ترین میزان خود از ۲۹ ماه مارس معادل دو هزار و ۶۸ دلار و ۸۲ سنت، با ۱۰.۹ درصد کاهش، به دو هزار و ۱۱۵ دلار و ۱۲ سنت در هر اونس رسید.

بیشتر شدن نگرانی‌ها برای قرنطینه‌های طولانی در شانگهای و افزایش احتمالی نرخ‌های بهره ایالات‌ متحده آمریکا که به رشد و تقاضای جهانی لطمه می‌زند، باعث کاهش قیمت این فلزات گران‌بها در سراسر جهان شد.

پالادیم که در اگزوز خودروها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، از بالاترین حد اوایل ماه ماه مارس، تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته است، زیرا نگرانی از جنگ در اوکراین می‌تواند عرضه روسیه به عنوان تولیدکننده اصلی را کاهش دهد. «نورنیکل»، غول معدنی روسی اعلام کرد: تولید پالادیم طی سه ماهه اول این شرکت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که شاخص دلار به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید و طلا را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد. بهای پلاتین پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح از ماه دسامبر ۲۰۲۱، ۱.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴ دلار و ۲۴ سنت رسید؛ این در حالی است که نقره پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح دو ماهه، با ۲.۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۶۱ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.