دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
پالایشگاه‌های فراسرزمینی سیاستی در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها
07 دی 1401 - 12:23
شناسه : 31949
آسان‌سازی فرآیند فروش نفت موسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی را مثبت ارزیابی کرد و تسهیل در فروش نفت و بازسازی نقش ایران در بازارهای جهانی نفت را از مزایای این طرح برشمرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، موسی موسوی به مزیت‌های ورود ایران به بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی اشاره کرد و افزود: یکی از این مزیت‌ها آسان‌سازی فرآیند فروش نفت است، همچنین کشورهایی که در مقابل نظام استکبار مقاومت کرده‌اند و موضعی یکسان در مقابل این قدرت‌ها داشتند با تأسیس پالایشگاه‌ در قالب همکاری دوجانبه می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی گفت: پالایشگاه‌های فراسرزمینی و انتقال خدمات فنی و مهندسی از طریق حامل‌های انرژی بهترین وسیله برای هم‌افزایی میان کشورهای مختلف است، به این وسیله کشورهایی که تحریم شده‌اند می‌توانند با انسجام در کنار یکدیگر نفت و محصولات پتروشیمی خود را بفروشند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: پالایشگاه فراسرزمینی به بازسازی نقش ایران در بازارهای جهانی نفت منجر خواهد شد، زیرا با توجه به شرایط امروز جامعه جهانی می‌توانیم در بازار جهانی جایگاهی برای خود داشته باشیم و از ظرفیت کشورهای دوست استفاده کنیم.

موسوی اظهار کرد: البته هنوز در ابتدای راه هستیم و وزارت نفت تجربه‌های بیشتری در این زمینه به‌دست خواهد آورد و این مسئله به گسترش این قراردادها منجر خواهد شد. به این جهت که پالایشگاه‌ها درآمد ارزی بالایی دارند. بنابراین از ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی باید به‌عنوان یک سیاست در خنثی‌سازی تحریم‌ها استقبال کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.