دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
پالایشگران هندی، جایگزین پایانه‌های نفتی روسی
18 اردیبهشت 1401 - 17:02
شناسه : 27475
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روس‌نفت در ماه جاری میلادی، محموله‌های ۷۰۰ هزار تنی نفت خام اورال را که از بنادر «پریمورسک» و «اوست لوگا بالتیک» بارگیری شدند، به شرکت پالایش نفت ایندین‌اویل، بزرگ‌ترین پالایشگر هند فروخت.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دو بازرگان مطلع اعلام کردند روس‌نفت در ماه جاری میلادی، محموله‌های ۷۰۰ هزار تنی نفت خام اورال را که از بنادر «پریمورسک» و «اوست لوگا بالتیک» بارگیری شدند، به شرکت پالایش نفت ایندین‌اویل، بزرگ‌ترین پالایشگر هند فروخت.

به گفته بازرگانان، شرکت دولتی روس‌نفت، هفت محموله ۱۰۰ هزار تنی را در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ ماه می، به شرکت ایندین‌اویل اختصاص داده و طبق داده‌های ریفینیتیو ایکون، حجم محموله‌های نفت خام اورال ارسالی به مقصد هند پس از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین افزایش یافته و در این شرایط تحریم‌های غرب، سبب تغییر مسیر محموله‌های نفت خام صادراتی روسیه به سمت آسیا شده است.

مسئولان بلندپایه اتحادیه اروپا چهارشنبه هفته گذشته، در آخرین و شدیدترین دور تحریم‌ها علیه مسکو، تحریم نفتی روسیه را پیشنهاد کردند و شرکت ایندین‌اویل در ماه می، برای نخستین بار محموله‌هایی از نفت خام اورال را از بنادر بالتیک بارگیری می‌کند، در حالی که پیش از این، خریداران عمده این محموله‌ها، شرکت‌های تجاری ویتول و ترافیگورا بودند.

لازم به ذکر است که با اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چند شرکت روس، تاجران بین‌المللی خرید نفت از روس‌نفت را پس از ۱۵ ماه می، متوقف خواهند کرد. ایندین‌اویل و روس‌نفت ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، قراردادی را برای عرضه حداکثر دو میلیون تن نفت خام اورال تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی امضا کردند. بر اساس این توافق، پالایشگر هندی امسال چند محموله اورال را از بندر نووروسیسک در دریای سیاه خریداری کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.