سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
پایان هفته‌ای خوش برای بورس
24 تیر 1400 - 12:16
شناسه : 15156
براساس گزارش‌های منتشر شده، شاخص کل در بازار بورس روز چهارشنبه، ۲۳ تیر ماه، یک هزار و ۶۰۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با یک هزار و ۲۷۸ واحد افزایش به ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۸۱۲  واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید. در این راستا شاخص بازار اول یک هزار و ۲۹۵  واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۶ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۷۲۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۴۶ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۲۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) یا ۷۰۵ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۹۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۶۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۴۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۶۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۲۱ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۹۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولادمبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۴۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۹۰ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۴۴۱ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۳۲ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۲۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۳۹ واحد شرایط نامساعدی را برای بورس به ارمغان آوردند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ایران خودرو (خودرو) جزو نمادهای پُرتراکنش بودند.

گروه شیمیایی نیز در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۳۷ میلیون و ۷۱۷ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود ۴۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۹۰ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه دی (ودی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه سامان (بساما)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، زغال‌سنگ پرورده طبس (کزغال)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، پخش هجرت (هجرت)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.