جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
پهنه‌بندی اکتشافی معادن کهگیلویه و بویراحمد
08 تیر 1401 - 18:12
شناسه : 29665
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد پهنه‌بندی اکتشافی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، دارا فرامرزی معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به مراحل شناسایی واحدهای صنعتی راکد استان، بیان کرد: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان است که ۴۱۱ واحد با ظرفیت مختلف در حال فعالیت هستند. ۱۱۰ واحد غیر فعال را شناسایی کردیم تا واحدهایی که قابلیت احیا دارند، به چرخه تولید برگردند. ضمن اینکه علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، جلسه تعیین تکلیف واحدهای راکد برگزار و واحدها را شناسایی کردیم.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: امسال نیز تعهد سازمان صمت، ۲۶ واحد راکد است که ماشین‌سازی گچساران یکی از واحدهای بزرگی بود که پس از سال‌ها رکود به چرخه تولید بازگشت و قابلیت ایجاد اشتغال ۲۰۴ نفر را دارد و هم‌اکنون با ۶۰ کارگر فعالیت می‌کند. طی سال گذشته تعهد سازمان صمت، برگشت ۲۶ واحد به چرخه تولید بود که از این تعداد، ۱۹ واحد یا به چرخه برگشتند و یا با تغییر کاربری‌ها، فعالیت خود را ادامه دادند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: ۷۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است که از این تعداد، ۴۶ معدن فعال و همچنین ۳۲ معدن استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تجهیز یا تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد، مواد اولیه سیمان، گچ بوکسیت و سلستین است. ۱۰۰ درصد پهنه‌بندی اکتشافی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و امسال وارد پهنای تکمیل می‌شویم.

فرامرزی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سوء استفاده کرده و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت تولید خود کرده‌اند که کلیه واحدهای تولیدی باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و قیمت‌های خود را به قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگردانند. ۵۴ واحد صنعتی و تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل این طرح و برنامه می‌شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.