سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
راهبردهای روان‌سازی پروژه برای شرکت ملی فولاد
11 اردیبهشت 1401 - 17:32
شناسه : 27231

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل ایمیدرو، در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی فولاد ایران، اظهار داشت: شرکت ملی فولاد به منظور تحقق اهداف در طرح‌های فولادی، برای هر پروژه مشکلات فعلی و آتی را مورد سنجش قرار داده و پایش امور را به عنوان یک اولویت خواهد دید که به همین […]

ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات‌عامل ایمیدرو، در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی فولاد ایران، اظهار داشت: شرکت ملی فولاد به منظور تحقق اهداف در طرح‌های فولادی، برای هر پروژه مشکلات فعلی و آتی را مورد سنجش قرار داده و پایش امور را به عنوان یک اولویت خواهد دید که به همین منظور، ۲۳ راهبرد در جهت روان‌سازی و تحقق اهداف در شرکت ملی فولاد ایران پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار صنعت فولاد نگاه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها توسعه پایین‌دست زنجیره است، افزود: در پایین‌دست صنعت فولاد، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و باید برای آن رویکرد توسعه‌ای داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه چهار تا ۶ میلیون تن از شمش فولاد از طریق کوره‌های القایی در بخش خصوصی تولید می‌شود، گفت: این شرایط باعث شده تا شرکت‌ها نیاز به آهن قراضه داشته باشند. پس در حوزه قراضه نیاز به اقدامات بیشتری است.

جعفری با تاکید بر اینکه حوزه آهن قراضه، می‌تواند در زنجیره فولاد و توسعه آن نقش داشته باشد، بیان کرد: مدیریت این بخش و هدایت آن به زنجیره فولاد، از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت ملی فولاد در این زمینه، برنامه‌ریزی‌های لازم را باید داشته باشد. بهره‌مندی شرکت ملی فولاد از تسهیلات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در استفاده از پتانسیل دانش‌بنیان‌ها، از دیگر سیاست‌های توسعه‌ای است که باید به آن توجه داشت.

در این نشست، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز طی سخنانی، عنوان کرد: تعریف پروژه‌های توسعه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز فولاد کیفی، فروآلیاژها و استفاده از تکنولوژی‌های روز برای تبدیل سنگ‌آهن کم‌ عیار به فولاد خام، از جمله اقدامات شرکت ملی فولاد است. بررسی احداث بنادر خاص برای جمع‌آوری قراضه خاورمیانه و بررسی امکان احداث پروژه‌های پردپلاس، از برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شاهد تولید آهن‌اسفنجی در طرح‌های فولادی هستیم و پروژه‌های فولادسازی سفیددشت، قائنات، میانه، نی‌ریز و شادگان به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. در این جلسه، امیر خرمی‌شاد و جمشید ملارحمان از اعضای هیات‌عامل ایمیدرو حضور داشتند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.