چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پیروزی بایدن و تاثیر آن بر بازار کومودیتی‌ها  فولاد و آلومینیوم
20 آبان 1399 - 9:15
شناسه : 1340
چهار سال پرفراز و نشیب برای بازار کومودیتیهای امریکا سپری شده که با توجه به سیاست های تجاری تهاجمی ترامپ ، کانون اصلی توجهات کاخ سفید بوده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران، از تعرفه های فولاد و آلومینیوم و معافیت های مالیاتی غلات گرفته تا افزایش صادرات گاز طبیعی مایع ، در واقع گوشه های بسیار کمی از بازار جهانی کومودیتی ها از توجه دونالد ترامپ دور ماندند. حداقل یک یادداشت ، دستورالعمل اجرایی ، اعلامیه یا توئیت ترامپ در این مدت  وجود دارد که به نوعی توجه به اورانیوم ، دانه های سویا و عناصر خاکی کمیاب را به همراه داشته ، در حالی  که از سال ها قبل این کالاها به هیچ وجه مورد توجه روسای جمهور آمریکا نبوده اند.
حال ، با پیروزی جو بایدن در انتخابات ، باید دید رئیس جمهور بعدی ایالات متحده امریکا کجا و چگونه از همتای قبلی خود فاصله می گیرد و یا ممکن است وضعیت موجود را حفظ کند.
فولاد و آلومینیوم
مسائل اصلی بازارهای فولاد و آلومینیوم مشابه یکدیگرند چرا که این دو صنعت و به ویژه فولاد از اولویت اصلی و مهمی برای دولت ترامپ برخوردار بودند. واضح است که با ریاست جمهوری بایدن هم تعرفه ها به این زودی حذف نخواهند شد و فعالان بازار فولاد برنامه های خود را با تعرفه ۲۵ درصدی واردات فولاد و ۱۰ درصدی آلومینیوم تنظیم کرده اند.
حذف این تعرفه ها مانند در دست گرفتن یک چاقوی در حال افتادن است: رأی دهندگان را در سراسر میدوست که به بایدن در رسیدن به خط پایان کمک کردند، با وی دشمن می کند. این امر همچنین باعث خواهد شد شرکتهای یو اس استیل و سنچری آلومینیوم ، و اتحادیه کارگران صنعت فولاد امریکا به دنبال نوعی اقدام تجاری جدید برای محافظت از صنایع خود باشند.
در این بین تحلیلگران بر این باورند که پیروزی بایدن در کل می تواند ابهامات تجاری را به شدت کاهش دهد و همین خود خبر خوبی برای قیمت نفت است.
به احتمال زیاد بایدن تعرفه ها را حفظ کرده و با متحدان اصلی خود – از جمله اتحادیه اروپا ، ژاپن و کانادا – برای تشکیل بلوکی برای رویارویی با معافیت هایی که چین به صنایع خود که بیش از نیمی از فولاد و آلومینیوم جهان را تولید می کند می دهد ، همکاری کند. دولت ترامپ به صراحت از مشارکت تجاری چندجانبه پرهیز کرد ، بنابراین این یک تغییر بزرگ در سیاست خواهد بود. با این حال هنوز مشخص نیست که بایدن برای محافظت بیشتر از این صنایع، که هر دو ادعا می کنند به کمک بیشتری نیاز دارند ، چه سیاست هایی را در پیش خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.